Sunday, April 14

APRIL punya cerita

dah lama x update blog....bulan april belum ada entry lg...citer baru xde la ape sgt....lately ni bz..bnyk keje...balik kampung dan mcm2 lg la..pasal kucing...kucing aku Gupa yg aku dh bela sejak dr 2010 plak sakit..dia adalah ibu semua kucing2 aku..aku masih berharap Allah panjangkan umur dia dan sembuhkan penyakit dia...tough jugak aku rasa tahun ni...bukan senang nk tahan perasaan sedey...lepas sekor..sekor yg sakit..tp mungkin ini yg terbaik utk diorang dan utk aku jugak...ini pembelajaran dan ujian dr Allah..aku kene redha dan terima apa yg berlaku dan akan berlaku...

Gupa masa bawak g klinik...time ni doktor xdapat detect sakit ape..sbb dia macam ok..tp Selasa lepas dia dh xnk mkn..bwk g klinik dok kata kene kuning..huhuhu..='(

citer lain...lately ni slalu pening2 kepala..aku bnyk sgt pikir pasal kucing2..pasal keje2 yg bnyk..pasal nk bahagikan masa utk kemas2 barang nak bawak pindah dan jugak pasal game Candy Crush yg pening aku nk pikir macam mana nk menang level2 dia..hahaha....pasal keje...Alhamdulillah..ada org mintak kitorang renovate rumah dia..bukan la major works pun...just keje repair2, buat kitchen kabinet dan mengecat..so hampir setiap hari gak la ulang alik ke Klang...

antara barang yg aku kemas..kotak brg2 bunga aku..dh setahun terperap dlm tong ijau tu..main sumbat je..last guna brg2 ni pun utk kawen..bile kemas btul2..muat masuk tong kecik...bnyk giler barang2 n riben aku rupenye...xtau nk buat ape buat masa ni..tunggu anak sdara aku kawen kot..hahaha

minggu lepas ada balik kampung...abah mertua aku sakit masuk hospital..so g melawat jap...sakit macam2..dan slalu kuar masuk wad...lgpun hari tu besday laki aku..so hadiah besday dia adalah jumpa abah dia...lepas dari balik jengka trus balik segamat...dah lama gak x balik segamat...sebab slalu balik ke Jengka je..tu pun sebab abah slalu kuar masuk wad..bila kita balik melawat terubat la skit hati dia...=).... balik dari kampung start bz balik dgn kerja2 kat sini...rezeki Allah nk bagi...


dah lama xpos gambar sdiri..hahaha..ni masa lepak kt Segamat..dah lama xmkn mushroom soup ngan garlic bread...sedap btul rasa..nk tambah order lg laki aku xbagi..sbb kat umah dh mkn bnyk..haha..xsedar diri btul aku ni..hahaha...xpuas2 menggemukkan diri...


citer terkini...semalam aku dapat anak sdara baru..anak Lie..abg ipar aku yg kawen saing hari tu...rezeki dia sampai dulu...baby boy..comel, putih, gebu....geram tgk...jeles pun ada gak..hahaha....time mengundi nnt baru la dapat balik jumpa baby baru...hadiah dah bagi awal...sbb dh tau bz xsempat balik...so citer pasal hadiah...aku tempah Diapers Cake...tempah dari kawan..so sape2 yg nk tempah nnt aku bleh bg contact dia...bg aku sangat berbaloi...aku tgk pun rasa sayang nk bagi...hahahaha...


Lie & Aja baby boy...nama blum tau lg..lahir semalam 13/04/13 pukul 9.30mlm..kt hospital Temerloh...yg tepi tu plak..tu la diapers cake yg aku tempah tu...suka sgt!!..

last skali..dalam kepeningan memikirkan kesihatan kucing aku dan kebizian dengan kerja2 mengemas brg utk pindah..aku selalu berharap agar Allah kurniakan aku zuriat plak lepas ni..aminnn~~~semoga abah mertua aku pun jumpa ubat yg sesuai untuk penyakitnya...dan kesihatan beliau pulih dan semoga anak Lie membesar menjadi anak yg soleh....amiiinnn~~ 

*tunggu AcuQist datang tgk baby ye masa mengundi nnt..dan masa mengundi adalah anniversary aku yg pertama jugak...waaaah...celebrate besar2an seluruh Malaysia..hahaha...semoga Allah beri kemenangan pada pihak yg benar masa pilihanraya nnt...



No comments:

Post a Comment