Friday, December 30

Tentang MUTHU

skrg ni ramai org duk bercerita pasal cerita 'Tentang Dhia'...hal ini membuatkan aku teringat nk tulis cerita 'Tentang Muthu'...hahahaha..Muthu ni best fren aku ngan epul...(Muthu=best fren..Epul=boyfren...sila jgn keliru..haha)...kitorang kenal dh dekat 3 tahun..tp akhirnya jarak memisahkan kitorg.....sob~~sob~~...Muthu telah pulang ke Madras pd 25Disember yg lepas..kontrak kerja dia dh habis...mula2 dia mcm nk rahsia2 dr kitorang yg dia dh nk balik India..tp last2 kantoi..muka Muthu agak sedey..dan muka aku pun...dan muka epul pun sama...hohoho..xdela sampai nangis2..tp sayu tu ada la..='(

berbalik kepada cerita 'Tentang Muthu' ni...Muthu ni sebenarnya salah sorg pekerja kedai Khulafa Bistro sek 7..port kitorg makan tiap2 hari..and dia la 'dayang senandung' yg selalu serve kitorg..drpd kenal gitu2 je...sampai la jadik kawan baik...senang citer..family kitorg pun kenal dia..dan klau makan kt Khulafa tu mmg akan cari dia utk serve kitorg..kdg2 bos Khulafa tu sdiri panggil Muthu utk serve kitorg..wah!!....senang citer kitorg mmg dpt service VIP la..ehem!

bg aku..Muthu ni salah sorg kawan yg memang dianggap kawan...walaupun bukan beragama Islam..bkn org Malaysia..tp dia mmg sorg kawan yg best..kawan yg susah nk cari..sbb kdg2 dia buat bnd yg lebih baik dr org yg kita anggap bestfren..so kepulangan Muthu ke kampung halamannya membuatkan kami rasa kehilangan...so sejak dpt tau dia dh nk balik n sampai skrg ni dh dekat 2minggu kitorg xpegi makan kt Khulafa..huhuhu..sedey plak...='(...

pengajaran cite 'Tentang Muthu'....berkawan jgn memilih..kdg2 kawan yg xseberapa tu..lebih bernilai dr kawan yg sempurna...sempurna pada luaran tapi tandus di hati...dan berbuat baiklah sesama manusia..walaupun berlainan agama selagi mereka tidak menindas kita dan agama kita...sekian!..


aku ada citer kt mak pasal Muthu..n mak aku kata bg la hadiah yg best2 skit..so kitorg bg Muthu hadiah special dr Malaysia...hehehe...jersi Harimau Malaya (bkn yg ori..bajet cukup utk yg gred A je..huhu) dgn harapan agar Muthu sentiasa mengingati Malaysia..cececeh...n epul kata Muthu nmpk sedey sgt time dia bagi hadiah ni...(nasib baik aku xikut pegi hantar..klau x mau aku nangis kt Khulafa tu...hahaha)erm..ucapan kat atas tu aku pun konpius btul ke x grammar aku..."being ke be"..lidah aku pun dh terbelit dek slalu bercakap dgn si Muthu ni...haha....

2 comments: