Thursday, March 21

16 March is my best day!!!

Alhamdulillah...dipanjangkan usia sehingga ke hari ni...Sabtu lepas genap la usia aku yg ke 27 tahun...hohoho....dah nk dekat ke angka 30 nampaknya....so untuk tahun ni..aku celebrate besday bersama dgn org2 yg tersayang...dgn suami aku, mak dan abah...Alhamdulillah...terima kasih ya Allah...di atas hadiah bersama yg tersayang di sepanjang hari jadi aku...bg aku itu dh cukup bermakna...walaupun xsambut beria-ia..xde hadiah2..tp ada diorg...dan msg dr semua abg2 aku..ngan anak sdara aku nyanyi lagu besday salah lirik...itu semua dah buat aku rasa happy sgt2 dh...=')

dipendekkan cerita..kitorg berempat...g ke Perak pada hari Jumaat ptg...sbb Sabtu ada kenduri sedara kat sana..pada mula2nya..aku xplan nk ikut pun...tp mak dan abah ajak gak ikut sama..sebab hari tu hari besday aku..so kira mcm diorg nk bawak aku jalan2 la...aku mmg suka je dpt jalan2...hahaha..kerja pun dah xbanyak..dan laki aku pun dah free kan masa dia utk g jln2...hehehe...so sampai2 Perak..abah dah booked hotel utk kitorg siap2...free..semua abah tanggung..haha...so kitorg bermalam la kat hotel Tune, Ipoh...kitorg xkuar duit pun...just kluar tenaga utk drive sepanjang jalan tu...so esoknya..hari Sabtu bersamaan dgn besday aku...pagi2 dah kluar dlm pukul 11 utk gerak ke umah org kawen kt Batu Gajah... so duk kat umah org kawen agak lama gak la....dari pukul 1 sampai pukul 4...masa kt kenduri kawen ni la nk jumpa sdara ramai2...n sambil tu mak sibuk duk kenalkan menantu baru dia kt sdara2 yg xdtg kenduri kawen ari tu...hahaha...

pengantin ni masa kecik2 aku main2 ngan dia...bile dah besar mmg klau xjumpa time kawen ni..mmg xkenal la dia ni sdara ke ape...hahaha..yg pompuan tu la sdara aku..umur atas aku stahun...

ni plak hadiah yg aku buatkan untuk pengantin...abah aku request suh letak nama pengantin..so aku buat style mcm ni la plak...satu ucapan Barakallah..n satu lagi nama pengantin...bila tgk nmpk mcm lawa plak...hahaha...puji keje sdiri.....

balik dari kenduri umah org kawen...kitorg singgah Kellie's Castle....tp duk bergambar je kt tepi tu..xmasuk pun...lagipun masa tu tgh panas terik...dulu masa kecik2 aku ada la gak 2 ke 3 kali g situ...so dh besar2 ni g singgah2 bergambo je la....balik dari situ trus g lepak minum kt RTC...sambil singgah solat....pastu trus kan perjalanan pulang...odw balik tu...singgah plak kt RnR Tapah....nk beli jambu..hehehe..dan lepak minum lagi...hahahaha...banyak kali benti makan dan minum...pastu trus la jalan sampai ke Rawang benti solat dan sampai kat Shah Alam dlm pukul 10mlm....

kacang campur ni aku beli kat Kellie's Castle...ini dh dimakan sedikit...agak terkejut..paket besar mcm ni baru RM2....ada lagi rupanya org yg jual murah2...

jambu awet....sedap tp org kata xelok mkn slalu sebab ada bahan kimia la apa la..tp skali skala xpe...hahhahaha...dulu ada warna ijau je...skrg dh buat warna merah...

sampai Shah Alam..bwk mak abah g mkn kat Din Tomyam kat Sri Andalas...lama giler tggu makanan sampai...tp nasib baik makanan dia sedap2...cuma ksian kat mak...mknn yang mak oder xsampai2..sampai mak dah malas nk menunggu....dan akhir sekali balik ke umah...mak dan abah balik ke umah abg aku kt Klang...

akhir kata...besday aku kali ini aktiviti dia jalan2 makan2 dan minum2 je...hahaha...sampai la ke hari Ahad...ape yg aku nk mkn mesti laki aku belikan...semua makanan yg sedap2 bg aku n jarang aku dapat mkn....mcm kacang campur, jambu awet, kerang rebus, aiskrim roti....walaupun benda basic..tp ni la favorite aku...hahaha...so besday aku sgt memuaskan!

last but not least....ada gak la hadiah yg mak abah aku bg...bawak balik dr Segamat..iaitu....


tadaaaa...kad nikah pintar!!!....bapak la lama giler nk tunggu pejabat agama siapkan...aku hantar utk buat masa raya haji...tp baru 2 minggu lepas siap....dh nk stahun dh kot aku kawen..baru dapat...ok tu je....skian!..entry aku yg kurang bermotif...hahahaha

*sebenarnya aku ada bnyk gambar nk upload kt sini...tp apakan daya..semua gambar kt kamera abah..maklumla...aku xde kamera setelah kerosakan kamera yg lepas....huhuhuhu....so ni je la gambar2 yg aku ambik guna fon...blum ada bajet nk beli kamera...~~

4 comments:

  1. selamat hari tua tina... haahha aku muda lgik...

    ReplyDelete
  2. kak tina....lawo kad kawin akak...panjang rambut suami akak..hahha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahahaha....kad nikah pintar!...rambut dia panjang sebab dia pintar!..sibuk blaja xde masa gunting rambut...ahahha...

      Delete