Thursday, September 12

hari raya yang lalu

dh lama dh habis raya...baru nk citer pasal raya..citer skit jela..just nak share gambar2 raya..ni pun copy dr family & kawan punya fb & instagram..hehe...so serba sdikit tentang raya...raya tahun ni balik Segamat dulu..malam raya sampai la ke raya ketiga...then balik Shah Alam semula utk topup makanan utk kucing2..raya kelima pagi balik ke Kuantan..beraya pastu baru balik Jengka sampai raya ketujuh...itu je la citer raya..minggu last syawal ada buat makan2 kt umah..ajak kawan2 sekelas masa UiTM dulu..itu je la gamaknya citer raya aku...hari2 yg lain aku beraya kt umah je..bersama suami, kucing dan kutu2nya...hahaha...

seperti biasa..mak & abah..org terpenting semasa hari raya dan hari2 lain pun...mak abah tema merah & pink...baju abah tu tahun2 lepas pun sama..masa kawen aku pun baju tu jugak..haha..

 gambar ni terpaksa di crop bg menyembunyikan lemak2 berlebihan...hahaha..tema kitorg warna peach...baju aku jahit sdiri guna kain backdrop pelamin kawen..haha..jimat!


 hehe...sekarang sesi bergambar bersama mak  & abah....

uzma & aufa...wakil dr abang sulung aku yg xbalik raya...diorg ni la cucu yg mak aku jaga dr baby sampai la ke besar..so diorg raya kt umah..abg aku xbalik raya sebab ada kerja..huhu...

family abg no 2....tema hijau..abg aku punya baju sama mcm abah..baju tahun2 lepas..baju isteri dan anak2 je tukar tiap2 tahun...

family abg aku no 4....baju xde tema...itam putih spiderman renda2 semua ada...

abang aku no 3..xde...beraya di perantauan...cuma raya haji ni nnt...dia pulak beraya ngan mak abah..sebab mak ngan abah dah berada di perantauan jugak skrg sampaila lepas raya haji...kitorg yg lain2 beraya di umah masing2...

hari raya pertama selepas bergambar kitorg balik ke kampung belah abah...balik Pontian..mmg jadik kebiasaan bila turn semua org balik raya umah Segamat..kitorg akan pergi ke Pontian...so ni gambar lepas sesi salam2 dan bermaaf2an...sambil tunggu yang lain2 siap nk gerak ke Pontian..

uzma dan baju tema alas meja..hahaha..dh macam alas meja aku tgk baju dia tu...haha

kawan2 skolah menengah....17 tahun, 13 tahun, 18 tahun & 15 tahun...hahahaha...beso2 dah anak sdara aku...

ni masa tunggu makcik aku bukak pintu rumah...budak2 ni tau bergambo je...abah turut jadi mangsa...haha...aku...mmg sukarela..haha

hari raya pertama pun habis...balik dari Pontian dh malam..sampai Segamat dekat pukul satu pagi....so next citer pasal beraya di rumah keluarga Jengka pulak..pagi2..raya kelima kitorang gerak dari Shah Alam trus ke Kuantan...sebab family nk beraya kat umah pakcik makcik kat sana...tahun ni kitorang beraya adik beradik je...arwah mak & abah mertua aku...telah dijemput Ilahi...walau mcm mana pun..hubungan kekeluargaan xputus..kt Kuantan g raya umah Mak Ngah dan Ayah chik..iaitu adik2 arwah abah...so ni gambar masa lepas beraya..meriah jugak...

gambar keluarga bersama Mak ngah & pak ngah...keluarga sana anak sdara kecik2 je...dan xramai mcm keluarga aku...

ini pula di rumah Ayah Chik & mak Chik...gambar dengan sepupu sepapat semua ada..

dari Kuantan pun kitorang balik lewat sampai dalam pukul 12mlm kt Jengka..then kt Jengka ada ramai sdara mara datang umah...so masak2 beramai...bila malam aku layan anak2 sdara main mercun plak...so itu je la citer raya di kampung aku...

dan pada 1 Sep aku buat makan2 untuk kawan2 sekelas....Alhmdulillah..ramai gak yg datang...aku masak2 ape yg aku reti dan ada gak diorg2 yg bawak makanan...event start dari pukul 2ptg sampaila diorg semua balik...first skali yg dtg Alan...then Alin n family...lepas tu Mek Nab & Nisa, Nurul, Ferol, Shafiq & wife..Afiq & Yati sekeluarga, Safura dan Lia Ayie...riuh rumah jadiknya,,,maklumlah..ni first time ajak kawan2 dtg umah..ape2pun..TQ sudi datang..insyaAllah..lain kali bleh buat lagi..seronok plak kawan2 dtg...=)

 copy dr IG Leeya
copy dr IG Leeya
 copy dr FB Afiq

dah besor2 semuanya...TQ korang semua...sian alin balik awal~~klau xbleh join skali....hehe...

skian..tuje la citer raya aku...Mohon Maaf Zahir dan Batin...

2 comments:

  1. Replies
    1. Adakah kau alin yg disebut di dalam entry di atas?....hahahaha....tahun dpn bleh dtg lg..bile2 nk dtg pun bleh...

      Delete