Wednesday, August 8

cerita sepanjang ini

dah lama rasanya x update blog ni...hari tu terputus bekalan internet selama seminggu sebab lambat bayo..hahaa..pastu tiap2 weekend...3 minggu berturut2 balik kampung..segamat & jengka...so minggu yg lepas ni baru free skit...so g bayo bil...n beriadah bersama suami di hujung minggu di Shah Alam je...

seminggu sebelum puasa hari tu..balik jengka...g ambik album kawen...haahhahaaha..ok nk ketawa dulu..sbb gmbr aku kat sana klakar2...sbb muka pun pelik giler mekap mcm tu..hahaha..album kawen kat sana kakak ipar aku sponsor...sticky album je dan ada satu frame....okla...rezki kawen...dapat free!....untuk album kawen kat segamat...blum siap lg...diorg terskip dgn album2 lain...so InsyaAllah weekend ni bleh g ambik...

cerita lain...puasa pertama balik Segamat...berbuka kat sana...xramai yg ada..just mak abah n family abg aku no 2...raya tahun ni kat Jengka..so celebrate la puasa kat Segamat...huhuhuhu....tahun ni mak and abah aku pun beraya dkt rumah abg aku no 1..kt JB...tahun  ni turn adik beradik aku balik umah mertua masing2...

hari ketiga berpuasa...dapat berita bapak mertua aku masuk spital...sbb semput...tp xde la teruk sgt...sakit org2 tua...so weekend kemudiannya balik berpuasa kat Jengka sambil menziarah...tp aku xpuasa time tu...hahaha...hari ahad...bapak mertua aku kluar hospital n teringin nk makan whipped potato KFC...n aku yg kene beli kan plak...so dgn selamba aku pun oder snack plate satu set..hahaha...time tu baru pukul 2...hahaha...balik umah makan bersama ngan bapak mertua aku...hahahahaha...inilah yg dinamakan REZKI RAMADHAN..=p

lepas tu...minggu berikutnya...tetiba aku dapat panggilan kerja...??aku pun dah xingat bila aku apply..tahun lepas rasanya...so Isnin lepas g jumpa org tu..nak kata interbiu xmacam interbiu...so skrg ni kene update resume baru...n submit lagi sekali...diorg nak tgk yg latest...ada rezki dapat keje situ..adala..klau xde..jadik surirumah pun dah ok sangat...sbb aku mmg xminat sgt nk keje2..ni..anti sosial la katakan...hahahaha...ape2pun rezki Allah yg tentukan...klau mmg dah untuk aku..aku pergi je la nnt..tp tempat keje tu jauh bg aku..kt Damansara tu...huhuhu....

pasal keje2 freelance / bisnes sendiri dari Mosas & Partners ni...skrg ni aku tgh uruskan buat homestay utk sorg lawyer ni...KAK PAH...umah dia kat Sentul...apartment kecik je..so last week dah dapat budget dr Kak Pah...so skrg dah start g cari2 barang untuk projek tu...g beli perabot..beli carpet..deko2 la...paip air lampu semua nk kene beli...so raya kali ni ada feel2 shopping sakan la..ahahaha...walaupun bukan utk diri sdiri....so weekend ni sambung cari barang lg..klau bleh nk siapkan dlm pertengahan raya...so if rezki aku dapat keje...dah xdela bz sangat nnt....

lain2 cerita...malam ni dh start 10 malam terakhir...sama2 la kita memperbanyakkan ibadat..mudah2an dipertemukan dgn malam Lailatul Qadar..InsyaAllah...dan hari ni aku dah start minum minuman kesihatan resipi rahsia dari laki aku...hahaha..klau berkesan...nnt aku citer pasal resipi rahsia tu...hhahahaha....ok...sekian...tu je kot citer sepanjang ini....kla...aku nk g buat kuih onde-onde utk berbuka puasa hari ni...hehehe....harap2 menjadi...hahaha..bye!

No comments:

Post a Comment