Thursday, February 28

Review 1 : Hantaran

walaupun aku tgh bnyk keje skrg ni...tp aku letih..so rehat jap n update la blog ni skit..so seperti yg dijanjikan..first review aku hari ni adalah mengenai brg2 hantaran dan yg berkaitan dengannya..ok...trus citer..antara bahan2 yg diperlukan untuk membuat bakul hantaran....bolehla klik link2 di bawah ni..


dulang dan kain alas dulang tu aku pinjam dari sedara je...dan untuk barang 2 hantaran apa yg kitorg beli..adalah benda2 orang kata asal ada je..memandangkan utk kawen perbelanjaan lebih besar..so brg hantaran beli yg simple je n bajet punya je.....x semewah brg hantaran masa tunang...

barang2 untuk pihak lelaki
sweater/baju sejuk - SEED  = RM70
wallet & sunglasses - TOPMAN = RM65+RM60
sabun mandi - BODYSHOP & towel muka AUSSINO = RM50 + free(beli pakai voucher)
homemade cookies & FAMOUS AMOS = mak buat sendiri & abg sponsor
SKITTLES & MnM = abg sponsor jugak
POPIA goreng & gulung = mak buat sendiri
BUAH ANGGUR = mak sponsor


barang2 untuk pihak perempuan 
baju/blouse - XDE BRAND (beli kt kiosk2 je) =RM65
sunglasses -TOPSHOP & jam = RM90 & jam kak long bagi
brg2 mandi JOHNSON&JOHNSON = RM65
tuala mandi AUSINNO bersulam = free(beli pakai voucher) + sulam kak long tempahkan
Coklat Praline HOMEMADE = kak long tempah dan sponsor
CEK hantaran = RM rahsia! hahaha 


ok..tu je...bajet x? tp brg2 yg aku beli kt TOPMAN/TOPSHOP..xtahan lama...wallet laki aku dh hancur dan sunglasses aku pun dh terkopek2...mayb mahal sebab brand je...agak kerugian di situ..huhu..harga2 di atas xla tepat 100% ....tu lingkungan harga yg lebih kurang aku ingat je..harap maklum.




No comments:

Post a Comment