Sunday, February 19

75 days - belian 4B

'B'utk Bunga
hari ni odw balik dr JB kitorg singgah jap kat Ayer Hitam...kakak ipar aku kata nk beli bunga murah kt sini....so mak ajak abah singgah beli bunga utk buat hantaran....seperti penah diciterkan dulu...mak nk konsep hantaran kali ni pakai bunga yg besar2...so mak telah pilih bunga lily...n aku just pilih kaler n aksesorinye je..theme kaler aku pilih earth color...sbb masa tunang dh mcm2 kaler..so bunga lily tu warna cream,coklat,kuning2 skit...harga bunga semua separuh harga...maybe nk clearkan stok...so total bunga yg kitorg beli RM 27...harga selepas less 50%...cukup utk 7 dulang..n ada xtra lg bunga tu...bleh pakai utk bnd lain nnt...

'B' utk Biji
biji ni aksesori yg aku beli utk di mix n matchkan dgn bunga lily tu...aku pilih 2 kaler...merah ke oren2an....bg striking skit...n satu lg warna coklat ke pepel2 skit...akupun xtau knape..aku suke btul jenis yg berbiji2...ke berbuah2...aku just panggil biji2 je...masa tunang pun ada biji2 ni...untuk bunga telo khatam quran pun ada biji2 ni gak...so total biji2 yg aku beli...ada 6 tangkai...n less 50% gak...so total RM12...

'B' utk Bakul
lps membayar bunga2 tu td...masa nk keluar dr kedai tu...baru perasan yg ada jual brg2 lama kt luar...so aku pun belilah 7 buah bakul kecik2 as a based utk hantaran aku nnt..so bunga2 n biji2 tu td..aku akan ikat kt bakul tu nnt...senang citer...skali beli je....harga satu bakul RM 2...total RM 14...pastu aku terjumpa satu bakul besar yg dh buruk n dh patah2...aku beli gak...pandai2 la nnt aku hias...yg tu utk aku hias kt bilik pengantin nnt...harga RM 2 gak...ehehehe...

'B' utk Balang
utk konsep hantaran kali ni..aku nk pakai balang kaca..xmo pakai kotak2...tp masa kt kedai tu xdela plak balang kaca yg memenuhi kriteria aku....ada satu yg cantik...tp xde penutup plak...utk hantaran kali ni bnyk bg makanan...so kene cari balang yg bertutup n kedap udara...so misi mencari balang xselesai lg...



last skali....'B' utk Berbaloi....so total brg2 yg aku beli kt kedai tu dekat2 RM100...aku ada beli 2 biji gabus bulat utk buat pomander nk letak kt tangga...manik2 utk gantung2 kt bilik...n satu fence utk deco2 kt laman luar umah aku nnt...fence tu pun dh buruk n ada yg patah..so dpt beli harga murah gak...hehehe...berjimat cermatlah selagi boleh...hahahaah...

No comments:

Post a Comment