Tuesday, September 22

Diet Lagi

Ok last year aku diet dalam 2 bulan setengah je..lebih kurang 75 hari je...pastu awal tahun aku dh cheat sampai la ke hari ni...hahahaha... so skrg masa untuk diet balik..last year tu dapat la turun 8 kg..huhu...skit je..nk dpt berat ideal mmg kene nekad la..tp nk nekad dan istiqomah tu la yg susah...so berat terkini aku skrg adalah 87.4kg..start diet dengan berat 88.1 kg... baru seminggu start...nk kene warming up dulu... kali ni aku target samapi hujung tahun..untuk dapatkan berat ideal 58kg...huhuhuhu... 30kg jugak tu...apa2pun target awalan aku adalah 70kg je..iaitu berat semasa aku kawen 3 tahun lepas.. 

last week setelah setahun x jogging..g jogging kt tasik shah alam tu...tp berjalan je la yg mampu..nk lari2 jogging xlarat lg..badan berat sangat..so this week g lagi insyaAllah nk jadikan rutin mingguan...then setiap hari kt rumah aku kena aktif buat tu buat ni..kene bnykkan berjalan dan kemas rumah ke apa2 la..untuk pemakanan still mkn mcm biasa cuma aku dh kurangkan mkn nasi dan kurangkan air manis...nk kene praktis minum air masak sehari 3 liter balik...dapat lebih lg bagus..kempis skit perut 7 bulan aku ni...


so ni gambar last year dan yg terkini...tp rasanya sebab jenis baju kot dan cara posing so nmpk kurus skit..padahal tak pun..still gemuk gedempol tendang masuk gol....cuma sekarang dah lebih berkeyakinan utk gmbr pandangan hadapan..sebelum ni semua nk mengiring..konon nmpk kurus la klau mengiring...hahaha..klau dah gemuk tu gemuk jugak...ye dak....

No comments:

Post a Comment