Thursday, November 1

Hari Kanak-Kanak Sedunia 2012

hari ni merupakan hari kanak2 sedunia..hari ni juga merupakan hari makcik bertemu kanak2 di sekolah bg memberi sokongan kepada kanak2 ini untuk membuat persembahan dengan baik...hahaha...




bagi tidak memutar belitkan cerita...hari ni aku ke SRAI Batu Belah, Klang untuk tgk anak sdara aku yg kedua2nya menyertai pertandingan pakaian beragam sempena Hari Kanak2 Sedunia...masa balik raya haji hari tu...anak sdara aku ni citer la yg diorg join pertandingan ni..sorg jadik ahli shir n sorg jadik cowboy..cowgirl la..sbb dia pompuan...aku pun tny la diorg pakai baju ape..diorg kata pakai baju ape ada..bj yg budak cowboy tu okla...sesuai gak just aku bg cadangan tambahan untuk bg nampak btul2 mcm cowboy..dan babah dia dh belikan pistol..bang!bang!....n aku akan belikan dia 'key merah'..untuk lekat kt leher..okla..proceed...tp yg ahli sihir tu plak..katanya nk pakai jubah hitam yg atok diorg belikan kt Mekah...siap ada manik2..haha...xsesuai...aku suh mak dia beli kain itam n aku offer utk tolong jahitkan...so masa kt kampung hari tu..aku just tolong buatkan props penyapu witch tu je...topi witch..babah dia dh belikan jugak...dan kelmarin aku jahitkan...siap tgk rujukan dr internet lg...haha...makcik yg bersemangat!

maka tadi ptg aku g skolah diorg ngan mama diorg...ramai gak mak bapak yg dtg tolong mekap2kan..anak sdara aku dh siap2...diorg mekap ala kadar je..cikgu yg mekapkan..lgpun untuk kostum diorg xperlu mekap lebih2....lainla klau jadik princess2... 

ini Lisa...budak darjah 3....jadik ahli sihir...amacam? ok x idea kostum ni..xnmpk plak rambu2 kt belakang baju tu...hehe...riben kt leher tu aku tambah..sbb aku jahit mcm xkemas sgt aku rasa..so tambah detail skit bg xnmpk kosong....



ini plak masa persembahan dia...heeee~heeee~~~~heee~~!


terkejut gak ramai budak2 jerit..xtau plak anak sdara aku ni popular kt skolah..popular sebab dia ni jenis sengal2 kot....haha...ok...persembahan dlm seminit je...so okla...nampak malu2...padahal kat umah dia ni jenis xtau malu...hahaha....tp sayangnya...dia xpakai kuku ahli sihir yg aku buatkan...tercicir...erm..xpela...

 ok...ini Diba...darjah 6...berwatak cowgirl...sluar dia aku tampal kain felt biru..nak cover corak bunga2 kt sluar dia...dan kononnya mcm 'patching' la..cowboy pakai baju koyak2..haha...tp tetiba dia pakai baju dalam gambar sweet2 plak..hahaha...adoi...boots tu aku punya.(sila percaya)...aku bg dia pinjam..aku beli untuk wedding hari tu... tp aku sdiri xbrani pakai..hahaha...



persembahan cowgirl...bang!bang!



time dia ni pun budak2 ramai jerit...memang popular adik bradik ni...hahaha...persembahan nmpk kemain poyo lagi..hahaha...tp ok la..best!...dia sorg je jadik cowgirl ni...

lepas dari persembahan diorang bergambar ramai2...ada dekat 60 org yang masuk...ramai yg jadi princess2, barbie dan tuan puteri....yg budak laki ramai jadi hang tuah...tp yg mana2 ada gigi rosak...jadik raja bersiong..hahahah....mcm2...bile dh ambik gambar ramai2..cikgu suruh penjaga naik pentas ambik gambar sama2...aku malu la nk g...haha...so buat2 xnmpk je time tu....tp ada cikgu panggil bergambar skali...ish~~malu la...~~...ckgu tu beria2 aku pun pegila..maybe sbb masa persembahan tu aku penjaga paling interframe skali kot duk tepi stage...hahahaha....anak2 sdara aku plak sibuk promote kata aku ni 'fashion designer' diorg...adoi~....tertukar bidang jap...hahaha...





so ni beberapa gambar lain dari budak2 yg join...dan sekitar majlis berlangsung...esok baru tau sape yg menang untuk Tahap 1 dan Tahap 2....ada rezeki menang...Alhamdulillah...if xmenang.....org dah sorak pun dh cukup best dah....untuk peserta lain...aku rasa ramai gak yg parents sewakan baju..sbb baju mcm grand2 je...ada gak yg pakai baju raya dan tambah aksesori sendiri...budak darjah 1...ramai yg comel2...=)...

ramai yg pakai ala2 princess...

lisa dan kawan2 dia

budak ni comel...jadi pari2...mak n kakak dia tolong siap2kan..

yg ni paling gojes la....jadi princess jasmine...

ni lanun....lanun pirate of the carribean..

yang ni pun antara yg paling cantik...puteri kelantan...

ni ahli sihir snow white...siap bawak epal lg..

ni ahli sihir versi aladin...


nenek kebayan
yang ni xbleh blah...budak2 ramai jadik hang tuah dan raja bersiong..dia trus jadik sultan...hahhah
dgn kawan2 diorang


ahli sihir dan cinderella...


papepun...best gak bile jadik org dewasa ni....tgk keletah budak2 skolah...terasa diri ni matured giler....hahahahah...anyway...aku enjoy hari ni...rasa mcm aku pun join contest ni...maybe sbb masa kecik aku xpenah join pertandingan individu ni...slalu berkumpulan je...maklumla aku ni kan anti sosial skit..hahaha....so bile dh besar dpt tolong anak2 sdara2 aku menjayakannya pun dh ok sgt!...

geng2 popular....hahahaha....



gud luck kids!


3 comments:

  1. terbaik r maksu dia! nampaknya anak buah ko akan popular seperti kau! aku suka tgk yg baju ahli sihir tu...lps ni kalau aku ada dinner opis..aku tempah dengan ko je r costum..ok x?

    konfem ko akan popular di atas kepopularan aku tu!

    seronok tgk budak2 ni..comel2 je..zaman aku dulu..xdak [un sekolah aku buat cm ni...kalau x aku nak mesti nak jadi ninja turtle! hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha....aku dulu..klau ada pun aku xjoin kot...malu la...haha..erm...bleh je klau ko nk tempah kostum...tp klau nk tempah kostum ninja turtle susah la...hahaha....tempah ahli sihir senang..aku buat baju tu xssmpai2 jam pun dh siap....tp klau ko nk kostum pink panther pun ok gak...Hahaha....

      Delete
    2. emmmm so utk jd ninja turtle..aku kena angkat berat ari2 r..baru body ketul2...pink panther?? xmo aku..kaki kena lembik memanjang...

      Delete