Friday, June 21

esok pindah!

hari ni hari last aku bermastautin di sek 20 ni..cukup sudah setahun kitorg berumahtangga di sini...walaupun tempat tinggal skrg ni xseberapa..xseperti rumah..tp ada ekon ok..haha..bak kata mak aku pun..rumah setinggan tp kaya..haha..so esok kitorang akan berpindah ke rumah yg sebenar..sebab skrg ni kira aku duduk di rumah kedai...maklumlah baru2 nk mulakan hidup...

so tujuan aku menulis entry kali ni adalah kerana memendam rasa terhadap kucing2 aku yg kelihatan sangat enak dibuai mimpi...musim2 panas ni..mmg bukak ekon je la..so diorang tido dalam keadaan yg amat selesa skali..manakala aku mengemas keseorangan..haha..laki aku ada keje plak hari ni..kene la kemas sorg2...bercerita tentang kucing2 aku ni...skrg tinggal 7 ekor..semua dah besar2...aku slalu cakap kt diorg jgn kuar umah sebab nk pindah dh..so hari ni semua duk dlm umah..termasuk la si gemuk yg xpenah nk duk dlm umah..Allah kurniakan diorg sense yg tinggi..so semua berkumpul untuk ikut pindah...skrg aku tgh tggu sekor2 bgn utk dimandikan..mlm nnt dh nk angkut diorang pindah dulu..

sepanjang setahun aku berumahtangga disini..walaupun xseberapa..tp sangat la selesa bg aku..ada suami..ada kucing..dah cukup menghiburkan aku..aku xsuka keluar umah..sbb duk kt dlm umah dh complete dh hidup aku...bnyk kenangan kt sini...kt sini la aku membesarkan kucing2 aku..dan kat sini juga la aku membesarkan badan...hahaha...erm..dari 7 ekor jadi berbelas ekor....ada yang hilang dan ada bnyk yang mati sekitar tahun ni..boleh dikirakan dekat berbelas jugak kucing aku mati dari februari sampai ke april...kucing terakhir yg mati adalah ketua kucing2 aku ni..iaitu Gupa..kucing paling aku sayang...ibu kepada semua kucing2 ni..akhirnya dia pergi juga setelah 3 tahun aku bela dia...aku xcerita lagi pasal kematian kucing tu..sedey sgt..Gupa tu ibarat kawan aku..dari umur dia sebulan aku jumpa dia..dan dia kucing special yg pertama aku ada..sampai la skrg dia tinggalkan aku dgn 7 ekor keturunan dia..

okla..aku nk citer pasal pindah bukan pasal kucing..bsok lori akan datang angkut semua barang..brg kecik2 aku dh angkut skit2 naik kete...skrg tinggal brg besar2 je..Alhamdulillah...xpayah kluar duit sewa lori...kitorg guna sistem barter...haha,,kitorg akan bg mana2 brg yg kitorang taknak..n diorang akan tolong angkat brg kitorg..brg kitorg xbnyk mana pun...brg yg xnk tu yg bnyk...so just upah diorg minum2 je...mlm ni dh start aku tido kt umah sana secara rasmi..sebelum ni tdo kejap2 je..bila aku dh pindah maknenye terputus la semua bekalan internet aku...kuranglah aku bersosial sbb kt umah baru blum pasang internet lg...huhu...rumah baru aku tu...blum ada bnyk brg lg..skrg tgh kumpul duit n collect payment..klau murah rezki dapat la aku completekan rumah tu menjelang raya..bolehlah korang datang beraya jika sudi...buat masa ni aku just mengcompletekan rumah kucing2 aku je...hehehe...supaya diorg ada tempat menyorok klau org dtg..maklumla..pemalu mcm tuan dia...

so xde ape lg nk citer..aku sgt malas nk setelkan kemas yg dh tinggal skit2 ni..huhuhu..baru lepas cuci toilet..bersihkan area by area...ujung bulan ni serah kunci kt owner..yg pasti aku akan rindu dengan kehidupan serba sederhana kt sini..dan aku harap kucing2 aku akan behave di rumah baru tu nnt...skian!...tunggu la next update bila umah aku dh ada internet....

No comments:

Post a Comment