Sunday, January 4

075 - Turun 600g

Bismillahirahmanirrahim...
Alhamdulillah walaupun 600g je turun..harap ada penurunan lg selepas ni..tak mo asyik naik je..nk turun bukannye senang..nk naik tu senang je...

sarapan : roti canai 2 keping
tengahari : inang2 beberapa keping
malam : sotong kangkung

semalam pas maghrib kitorang g tesco beli stok makanan lg..tp bnyk sayur dah habis plak.. tahun ni..husband aku pun dah plan nk diet sama2...nk jaga kesihatan sama2..insyaAllah...harapnya usaha kitorang ni berjalan lancar.. so pagi td dh start senam skit2..aku buat squat dan angkat dumbell skit2...lari setempat...senaman ngada2 je..hahaha... ingat pasni nk kluar jogging ke pagi2 kan.. tp tengaok la tahap kerajinan tu..berangan2 je dulu..hahaha... 

ape2pun.. diet aku ni xbleh dijadikan contoh..sbb ni diet ikut suka hati aku je..aku diet ikut selera dan kesesuaian kondisi badan aku.. dan tujuan aku update menu mknn hari2 ni,,bukanlah utk menjadi panduan sesiapa..just sebagai usaha aku utk istiqomah dlm berdiet je..so korang klau rasa nk diet..jgn ikut org..ikut kesesuain badan korang k..klau nak senam pun macam tu gak..jgn paksa klau xbleh buat..buat stakat mana yg mampu je.. yg penting bila dlm hati dah niat dah nekad nk diet..insyaAllah adalah perubahan tu nanti.. niat utk benda yg elok2.. then usaha sungguh2..dan doa kepada Allah.. semoga kita semua dikurniakan kesihatan yg baik..insyaAllah.. 

No comments:

Post a Comment