Friday, May 11

Ditanggung HALAL!

Alhamdulillah.....syukur!terima kasih ya Allah...kerana telah menyempurnakan segala2 nya....terima kasih kerana tlh memakbulkan doa2 aku....Allah Maha Besar....hanya Dia yg tau apa yg terbaik utk hambanya....aku yg bernama QISTINA BINTI ALI.....telah selamat diijabkabulkan dgn MOHD SAIFUL BIN MOHAMMAD SAID...dgn mas kahwennya yg tersebut secara tunai...hehehe...majlis nikah pukul 10 pagi...tp tok kadi dtg awal...so aku xsempat nk mekap secara proper...n sambung mekap dlm kete...hahaha...adoiyai..nape la dtg cpt sgt....tp xpela...mekap xpenting...tok kadi dh sampai lg penting...sign borang itu ini...sesi ijab qabul pun bermula...ada sesi testing2 dulu...masa tu baru la rasa berdebar....rasa mcm biar betul aku nk dh nk kawen ni....??...alhamdulillah...dgn skali lafaz...aku sah sebagai seorg isteri kepada seorg suami...rasa nk luruh jantung ni...happy ada..sebak ada...mcm2 ada....air mata mula bergenang...tp tidak berlinang...control~~~... hehehe..cool kan?!...hahah...sang suami pun pegi menunaikan solat sunat...dan aku bersalam2an dgn ahli keluarga...kemudian...sesi batal air sembahyang...dan serah mas kahwen...sesi salam2...sesi salam2 lg sekali utk fotografer plak...kemudian..bacaan lafaz taklik...kali ni aku sebak lg sekali...tp still bleh kontrol...n last...xbleh kontrol bile baca warkah dr anakanda utk ibunda......huwaaaaaaa!!!.....xbleh tahan...sedey sgt wey.........tersedu2....brg siapa yg mendengar juga akan merasa kesyahduan itu...betapa berdosanya dan naifnya si anak terhadap ibu dan bapanya...ooooooh...air mata berlinangan dan menghakis mekap2 di pipi....huuuuu...ok dah!...citer lain plak...lps tamat sesi nikah..sesi bergambor bersama ahli keluarga...agak tergesa2 gak...sbb org dh call mak kata kt umah org dh ramai dtg....majlis resepsi start pkl 11 pg...nikah pkl 10 pg...so mmg rush skit masa tu...then semua ahli keluarga dh balik..kitorg pun sempat la jap sesi photoshoot outdoor n indoor jap dgn fotografer..dlm pkl 12 suku...kitorg balik umah n ambik baju trus gerak g kedai mak andm...nk mekap utk resepsi plak....oooh...!aku dh letih dh rasa...mlm td tdo dkt pukul 3 sbb g pasang penunjuk jalan dgn abg aku....hoho...masa mekap kt kedai mak andam tu...dimekap secara berbaring....ada ekon...n aku sempat terlelap...hahaha...adoi bikin malu je...tp aura kt bilik mekap tu sgt la selesa....aku mmg dh letih sgt lgpun...dh berapa hari tido lewat..maklumla...DIY wedding...semua kene buat sendiri...huhuhu...so ada la gak 2 ke 3 kali aku ditepuk oleh mak andam supaya xtertido...hahaha...adoiyai!....mekap lama giler...dkt sejam...siap2 abg aku dtg ambik...pengantin laki siap kejap je...yg pempuan siap bapak la lamanya...masa siap2 tu amk andam tu pakai kan aku crown n veil..bile aku tgk kt cermin...alamak!....xnk!!! Aku xsuka crowded2 sgt...so seperti biasa...bukak balik semua bnd2 alah tu n back to basic...hehehe..so dgn menaiki kete abg aku...trus ke rumah...dkt je...keluarga pengantin laki dh sampai dh....so sampai2 kompang dipalu oleh geng2 surau abah...berbaju hijau putih...kitorg pun terus ke meja makan beradap....aku xde sanding2..so trus makan...tp nk makanpun xlalu...sbb aku xde rasa nk mkn...senang citer perut dh masuk angin..semalaman xmakan btul...sbb bz sgt...pas makan sesi bergambar bersama keluarga...pastu g jumpa kawan2 bergambar lagi...pastu kenal2 sedara mara....bergambar lg.....jumpa kawan2 lg...bergambar lagi..dan trus sampai ke ptg...org dh xramai...sesi bergambar bersama ahli keluarga sendiri...sweet moment!...semua ahli keluarga aku ada..kecuali kakak ipar aku yg ketiga takde...sbb dia kt oversea xdapat cuti nk balik...just abg aku n anak dia je yg balik...huhuh...so lps bergambor g sesi outdoor...time ni aku dh tanggalkan dh bulu mata palsu...rimas..n lgpun aku ni kuat berpeluh..so mcm nk tanggal je bulu mata tu...so tanggal je la trus...sesi outdoor dr pkl 6 sampai pkl 630...pastu lepak minum jap...n pulang ke rumah.....rehat jap...mlm sesi bukak hadiah pulak...ok...anak sdara aku paling sibuk skali...huhuh...alhamdulillah...murah rezki..hadiah pun banyak...n pelbagai...xde yg sama....sebelum tu aku makan ayam uncle bob yg ditinggalkan...ada gak beberapa keping utk aku...klau xkempunan xdpt mkn ayam uncle bob....dan last skali...berakhirlah hari sebagai raja sehari....dan tersangatlah penat!.....masa utk merehatkan badan dan tido....baring je toleh kanan...n aku sgt xpercaya bile 'EPS' yg dulu kawan baik aku kini menjadi suami yg sah dan halal bagi aku.....alhamdulillah...subhanallah...Terima Kasih Ya Allah!

8 comments:

  1. toleh je ke? hahaha...

    Selamat pengantin baru Qist & Epul. Semoga bahagia smp akhir hayat.

    ikhlas,
    Nor & Adib

    ReplyDelete
    Replies
    1. Utk tatapan umum....bleh citer sampai toleh je....hahahaha....yg lepas toleh tu dh kene sensored....hahaha....
      Tq nor....semoga nor pun cepat2 dpt jumpa mr adib yg realistik....!....insyaAllah..... :)

      Delete
    2. soit je ayat toleh ko tuh!!!hahaha..mimpi ke bulan dah ke?amboi..semangat!aku masih dalam proses..uhukuhuk..berdebar dah ni..

      Delete
    3. Hahaha....malu2... Tu yg main toleh2 je...masa ko akan tibe....ko berdebar time ni je...nnt dh dkt2 xberdebar sgt...erm...mimpi ke bulan dh....nk mkn madu kt bulan tu yg blum lagi...haish~~~haha

      Delete
  2. Replies
    1. Tahniah kerana berjaya menjejakkan kaki di segamat...:p

      Delete
  3. Akhirnya Fasha, kau kahwin jua...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahniah kt fasha sanda n jejai coz fasha dh preggy.....hehe...tibe2....

      Delete