Friday, May 4

Less than 24 hours - ayok!...xtau~~!!

Hari jumaat sudah tiba...ooooh...aku dh ilang arah tuju...xtau nk pikir ape dh...hari ni bgn pagi kemas sampah2 bawah pokok mangga dpn umah....abg aku menjalankan sesi menebang dahan pokok mangga yg mengganggu operasi pemasangan khemah...manakala aku sibuk bercucuk tanam menanam pokok keladi di dalam botol...sesi bermesra alam ini diteruskan hingga masuk waktu zohor...n ditamatkan serta merta sbb abg aku nk g smayang jumaat....lps jumat...sambung buat keje dlm rumah...aku siapkan tag utk atas meja...aku dh xtau nk buat ape dh...bunga telur dh siap isi telur mlm td...hantaran pun dh siap 100%... Dan seperti biasa hari ni aku buntu...dah ting tong!....ptg pkl 5 stgh mcm tu...aku g cari fresh flower bersama Amy...(iaitu pembantu setia dlm menjalankan majlis ini).... g cari fresh flower n daun pandan utk buat bunga rampai...mlm ni khatam quran....balik dr mencari fresh flower....mak andam tgh setting meja makan beradap.....pergh!...mmg mengikut design yg aku lukis...actually ni kali ketiga aku ubah design...dr yg simple..ke yg sarat n back to basic...aku design backdrop yg basic je...xmo crowded sgt..nnt overshadow..maklumla...baju pengantin aku sgt simple..dan tidak blink2...n hasil bacdrop tu sgt la memuaskan hati...alhamdulillah....sambil org tgh sibuk2 duk setting...aku pun ajak bala2 tentera(anak sdara) yg dh sampai kt umah ni tolong aku menggubah centrepiece utk semua meja...erm...menggubah la sgt kan....tp gubahan aku bleh dibuat oleh kanak2 dr umur 5 ke 9 tahun...hahaha...hasilnya juga memuaskan....dh last2 mcm ni...semuanya mesti memuaskan...dh xde masa nk ubah2...hahaha...so br nk siap2 nk g mandi...mak andam dtg lg skali pakaikan inai...ok..jam dh pkl 7stgh mlm...aku xsiap2 lg...nk tggu inai kering...n majlis khatam berlangsung lps isyak....oooooo...tidak!...puuuuh!puuuh!puuuh!....tiup inai bg kering cepat....ape2pun....mlm ni last aku membujang...bsok tido dh ada org teman...hehehehe...dan alhamdulillah...Allah maha besar...

2 comments:

  1. Fasha dan pregnant, Pasha bila pulak??

    ReplyDelete
    Replies
    1. InsyaAllah....akan ikut jejak fasha....dlm proses la ni...hahaha

      Delete