Friday, January 25

setahun dan seterusnya

hari ni klau diikutkan dengan tarikh tahun lepas...tarikh hari ni tarikh aku mula countdown aku punya wedding day....bermula dengan kiraan 100...countdown la sgt kan...hahaha...dan bila baca balik serba sikit aku punya entry2 countdown tu...ada gak la yg terlaksana dengan jayanya..dan jugak ada yg baru dapat dilaksanakan tahun ni...huhuhu...slow2..so if korang ada yg nk start buat revision citer2 countdown dan preparation wedding aku tu boleh lah klik link bawah ni...start dr situ hingga la ke hari yg dinanti2kan....


so mungkin nnt aku akan buat review skit2 gmbr wedding aku..gambar kemain bnyk2 lg...ribu2...tp yg masuk dlm album brapa la sgt...so nnt klau rajin aku buat la review kawen aku...walaupun dh agak lama..tp saje2 je nk memperbnykkan entry dlm blog ni..hahaha...so setelah setahun...mungkin pasni aku countdown untuk anniversary aku yg pertama plak...dan seperti biasa mesti la letak benda alah bawah ni...benda paling aku suka kt blog ni...hahaha...

Daisypath Anniversary tickers





lain2 citer...hari ni maknenya dh 265 hari kitorg sebagai suami istri..rezeki untuk ada baby blum sampai lg..walaupun aku dh delay period dkt 2 minggu..tp masa minggu pertama delay cek negative..hurm... agak2nya..sama mcm kes yg hari tu...period terganggu sebab hormon n penaikkan berat badan...so buat masa ni aku layankan je...jika Allah nk bg rezeki maka jadilah ia...InsyaAllah...dan hari ni tibe2 balik umah tgk darah bersepah2...xsangka kucing aku beranak hari ni...dr gaya dia xde la nmpk mcm sarat sgt...so ni kali kedua Sandy beranak...yg pertama hari tu dia beranak masa bulan 9 ke 10 ntah...tp semua anak dia mati..dia xreti jaga..harap2 yg kali ni ok la...

anak Sandy kali ni dua warna mcm dia..n lg 2 tu mcm albino je aku tgk...tp ntahla..kecik sgt lg..xtau la pukul berapa dia beranak ni td...Alhamdulillah..semoga Allah menambahkan rezeki aku untuk jaga diorg semua...total skrg ada 18 ekor..hohoho...big family!

citer lain lg...rezki tu datang dan pergi...hari ni ada rezki yang pergi..dan mungkin Allah nk gantikan dengan rezeki yg baru..so nmpk gayanya kitorg kene bekerja keras lg la run bisnes kitorang...InsyaAllah mudah2an Allah permudahkan...walaupun mendapat perkhabaran mengenai rezeki yg pergi itu...kitorang masih tekad untuk bershopping td...hahaha...bukan xsedar diri..cuma ni mmg dh plan..n mmg dh simpan duit untuk dibelanjakan..so td lps Jumaat kitorg g Ikea beli brg2 untuk rumah sebenar kitorang...yg sekarang ni rumah tumpangan...hahaha...so untuk hari ni dan bulan ni...hanya ini je yg dibeli....cukupla..kumpul duit skit2 untuk deko2 umah..menjelang raya InsyaAllah kitorang dh bleh pindah trus kt sana...n menjemput kalian dtg berhari raya kt umah...heehehe....

setel barang2 untuk bulan ni..bnyk brg kecik2 je dlm kotak tu...skrg kene start kumpul duit untuk barang2 yg diidamkan selanjutnya..hahaha..

lg nk citer ape ye? erm...ahad ni..mula la portfolio keje event deko2 aku yg pertama...harap2 semuanya berjalan lancar...harap2 alin n family suka...n harap2 ada la rezeki2 lain seperti ni nanti...dan biarlah berpanjangan...so bulan februari ni baru nk start semula keje2 kaligrafi n akan ada penambahan frame2 deko yg lain..insyaAllah klau sempat dan kelapangan masa...alhamdulillah..kakak ipar aku berbesar hati utk tolong jualkan khat aku kt kedai dia...syukur sgt2...

ini antara yg terbesar aku pernah print..ni mak aku yg order...dh print ujung tahun hari tu lg...tp mak blum dtg ambik lg..n aku pun xplak blk2 ke kmpung lg...sape lg yg nk support kita kan..klau bukan ahli keluarga terlebih dahulu...terima kasih mak!...

so rasanya tu je la kot nk citer..walaupun asal2nya aku just nk citer pasal citer countdown tahun lepas je..last2 dh jadik mcm entry mengenai hasrat hati plak..hahahaha...



4 comments:

  1. Sandy pandai main dengan beranak je tapi tak pandai jaga anak. Opss! (Kontroversi tak komen aku ni?) Hahaha.

    InsyaAllah, kali ni sandy akan jadi ibu yang mithali. Eee geram aku tengok kucing ko tu. Dah la gemok pendek, jari banyak pulak tu.

    Err bakul kucing tu bakul kain ke? Tinggi semacam je aku tengok. Awat tak letak dalam kota besar sikit. Kasi luas sikit space dia. Tolong sampaikan ucapan tahniah pada Sandy.

    Last komen. 1st beranak bulan 9@10. Tak jauh gap dia tu. Subur benar noo. Hahaha. K bye!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha...sandy kata..dia kucing hot...haruslah kene bnyk buat kontroversi.....haha..erm..aku rasa anak dia mati je..atau mcm tgh sakit2 dia trus buat anak baru..haha...kucing kan bleh tau klau anak dia sakit yg xbleh bertahan lama..mmg dia xkan jaga dh...yg bakul dia tu mmg bakul kain..aku xde kotak..ni kes emergency..asal ada tempat je..klau x dia letak anak dia dlm kotak buku aku...bakul tu besar sbnrnya..cuma sandy ni terlebih panjang..xpendek mcm yg ko kata...ok bye jugak!...sandy kata thanks..xnk bg adiah baby ke? Hahaha

      Delete
  2. Betul ke kucing kalau tahu anak dia nak mati dia dah tak nak jaga? Patutlah kucing aku kalau beranak mula2 je dia sayang. Last2 dia biat. Lepas tu tukar mak. Last2 mati semua. Pasti mak menggedik2 lagi nak beranak baru.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haah..aku ada baca psikologi kucing..bila dia tau anak dia tu mcm dh xde harapan je...mmg dia xjaga...dia biar je...sandy hari tu anak dia sakit..dia xjaga pun..dia g jaga n netekkan adik2 dia yg dh besar...

      Delete