Wednesday, January 16

terkena minyak panas


pagi2 ni aku nk cerita skit pasal petua terkena minyak panas.....erm..bukan la aku yg bercerita..aku just membaca petua tersebut je...bleh la klik link tu klau nk tau...cerita yg aku nk ceritakan adalah seperti di bawah...

sebab ape tetiba aku nk citer pasal petua ni? sebabnya aku baru je terkena minyak panas masa buat sarapan pagi td...hahahaha..dengan perasaan yg pedih dan gelabah, aku pun trus basuh tangan dengan air paip...sebab konon2nya taknak bg dia menggelembung...aku xbleh tgk kulit menggelembung..aku rasa ngeri dan geli ...sebab dulu aku penah tgk tgn mak aku menggelembung...memang ngeri dan geli...huhhuuh...

masa aku kene tadi, laki aku tgh mandi....so aku citer la kt dia yg aku kene minyak panas dan cuci dgn air..dia kata mana bleh cuci ngan air..makin pedih...huhuhuhu....memang btul..pedih dan selepas 2 jam terkena pun rasa pedih dan pijar tu ada lagi...so masa sarapan td aku sapu minyak gamat...sekarang nmpk tanda merah2 kat mana yg terkena minyak tu...

aku rasa aku berangan masa goreng telor pagi td..aku baru je lepas basuh kuali...pastu tak kering sgt lg..dh letak minyak...agak2 dah panas aku pun nk pecahkan telor...time pecahkan telor tu tangan aku basah..dan terpercik la minyak tu kt tangan kiri aku...bleh la plak kan masa terpercik tu aku steady je pecahkan telur tu lg sampai habis masuk dalam kuali...bila dah start rasa pedih trus g basuh tangan...pastu terkitai2 la tangan aku tahan pedih masa menggoreng tu...erm..aku berangan benda best sgt kot...ni semua sebab mimpi indah malam td...semoga mimpi tu adalah petunjuk dari Allah...amin~~ (tukar topik lain plak dah)....

okla tu je..sekian! so harap2 lepas  ni klau terkena minyak panas aku ingatlah petua2 yg aku baca ni..dan semoga aku x gelabah trus g basuh ngan air paip...hahaha...harap2 xla menggelupas or melepuh teruk kulit ni..

2 comments:

  1. snap la gmbr... br leh kecian.. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha..ko nk hulurkan bantuan kewangan ke? haha..pagi kene minyak panas..petang tercucuk gunting plak kt tangan yg sama..huhu..penghapus dosa kecik ni...=p

      Delete