Tuesday, January 1

entry new year

2013 umur tahun ni bersamaan dengan 27 tahun...huuuu~~dah dewasa sgt nmpk gayanya...haha..Alhamdulillah masih berkesempatan untuk meneruskan hidup...mengurangkan perkara yg sia2 dan menambahkan amalan selagi masih di beri waktu...untuk kali ni tiada la entry mengenai azam...entry kali ni lebih kepada rumusan pencapaian sepanjang usia 26 tahun dan cita-cita untuk usia 27 tahun...

sepanjang umur 26 tahun...iaitu 2012..pencapaian terbesar adalah pasal perkahwinan...Alhamdulillah aku selamat dinikahkan bersama jejaka pilihan hati, teman rapat, sehati sejiwa dan akhirnya sekatil dan sebantal...cheeewah~~~ bulan Mei menjadi pilihan untuk berumahtangga...5 Mei nikah dan resepsi di Segamat dan 13 Mei bertandang di Jengka..so nk share la skit antara gambar yg paling sopan yang berjaya di captured...hahaha...



sopan kan semua gambar ni...hurm..memang kesopanan dan kesusilaan itulah perangai sebenar kitorang...hahahaha

itu sajalah pencapaian terbesar yang ada rasanya untuk tahun 2012....pencapaian kecik2 tu bnyk la...tp xyah citer pun xpe...so untuk 2013 ni...di usia 27 tahun pada bulan March nnt...aku harap tahun ni dapatlah aku update blog mengenai BABY BABY plak kan...hehehe...aku sebenarnya eksited nk ada baby...laki aku pun sama...sekarang ni hari2 main ngan baby2 berbulu dan berekor je...haha...asyik tgk kucing je pregnant..kita pun nak la merasa gak kan....tapi mungkin rezeki untuk dapat baby tu blum sampai lg...dan mudah2an dengan pelbagai cara dan tips yang dicuba harap2 tahun ni kitorg dapat tukar status sebagai IBUBAPA...insyaAllah....=)

semoga tahun ni anak aku pun dapat tido sama2 dengan diorang ni...hehehe

untuk tahun 2013 ini apa yang dicita2kan sangat lah banyak...tp fokus utama adalah untuk mendeko2 rumah kitorg yang bakal kitorang duduki x lama lagi...hurm~lama lagi gak kot...kitorang plan untuk complete kan rumah..nak beli katil, nk beli meja makan dan lain2...kerusi living...Alhamdulillah..dah beli dah...itu tak termasuk peralatan elektronik lagi seperti peti ais, tv dan lain2 jugak...maklumlah baru kawen..kene mulakan hidup baru..kene mula kumpul duit skit2...so insyaAllah kitorang akan pindah secara perlahan2..dan harap2 dapat complete sebelum raya...dapat cukupkan separuh pun dh ok..supaya nnt raya tetamu nk dtg rumah kitorg dah nmpk la gaya mcm rumahnya...hehehe..perancangan jangka panjang...dari segi kerjaya..Alhamdulillah pembukaan tahun 2013 aku dilimpahi dengan kerja yang bnyk...aku just kerja dari rumah je...kerja sendiri tapi rezeki Allah nk bagi..Alhamdulillah harap rezki ni berterusan...so bleh   kumpul duit skit2 untuk mendeko2 rumah...

page aku kt FB....search la By : Qist Ali....page ni aku xpromote lagi..tunggu banyak skit sample ayat2 lain...buat masa ni kekurangan masa nak buat design2 lain..kene stop dulu..Alhamdulillah dah ada org nk tolong jualkan..insyaAllah dan mudah2an ramai yang berminat..amin!

so plan lain2 xde rasanya..cuma dua perkara ni je yang aku harapkan terlaksana tahun ni...ape2pun..aku memang berdoa dan berharap dapat baby tahun ni...amin!amin!amin!.......

4 comments:

  1. Bestnya ko kerja dari rumah. Makin putih la ko nanti. Hehehe. Ala, buat sementara ni ko belilah anak patung barbie tu lps tu ko dukung buat macam baby sendiri. Bernas tak idea aku? Hahaha.

    Aku doakan ko murah rezeki. Dapat baby comel. Nanti boleh jadi juri Idola Kecil 6 pulaks. Hahaha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aik~terbalik plak...pengadu masalah plak bg tips kt Kak Sha Nana...hurm..boleh jugak tu jadi juri idola kecil..mana tumpahnye kuah klau xke nasi...harap2 anak Mutiara masuk idola kecil..mesti sronok nk komen2...haha

      Delete
  2. amin....semoga segala impian tercapai....nanti blh anak ko masuk realiti tv kilauan emas

    ReplyDelete
    Replies
    1. amin....amin utk ko gak..sebab anak aku nk masuk kilauan emas berduet lagu pop yeh2 ngan anak ko...hahaha

      Delete