Tuesday, December 2

040 - Cheat Day Siri 3

Bismillahirrahmanirrahim..
hari ni ada kenduri so jadila hari cheat day...tapi mmg diet tgh xbtul pun lately ni..so hantam sajalah apa yg ada depan mata..so  aku makan :

sarapan : roti canai 2 keping
tengahari : nasi kenduri
malam : bubur nasi sentosa 2 mangkuk

sampai JB aku tido umah abg aku..so pagi2 diorg dah tapau roti canai dan nasi lemak..aku pilih roti canai sebab tengahari nnt nak makan nasi dah...then waktu malam tu aku mmg klau g JB mesti makan bubur nasi kat Sentosa..sedap giler walaupun bubur nasi je..nk buat sendiri pun bleh..tp tetap xsama macam bubur sentosa ni..so aku makan dua mangkuk terus..hahaha..klau dulu aku skali mkn 3 mangkuk..tp hari tu mkn 2 mangkuk pun dah mengah..agaknye ruang perut aku dah kecik skit kot..hahaha..ok perasan.. 

hari ni hari ke 40..tp sebab kan aku balik JB so aku xdpt la nk timbang..maka aku timbang semalamnya sebelum gerak balik..berat aku 78.4kg.. ada la penurunan skit...tp nk dijadikan citer..aku telah melakukan kesilapan sepanjang diet ni...aku letak penimbang aku atas alas..kononya senang aku nk tarik n tolak bawah almari..rupanya bila letak atas kain sukatan dia jadi salah..hampeh btul...!!!! so selama ni aku berangan je la yg berat aku dah turun sampai ke angka 70++ rupanya....haghaaaammm!! hahaha...xpela..nnt aku citer kt entry seterusnya...yg penting aku dah turun lebih kurang 7kg..

No comments:

Post a Comment