Wednesday, December 31

057 - 072 - Bye2 2014. Tq!

Bismillahirrahmanirrahim..
memandangkan lama dah aku xupdate ni..so kisah di setiap hari memang aku lupa..mujur makan apa setiap hari aku catat..so bleh la ingat.. lgpun..skrg husband aku bz wat keje dia..so aku menghadapi kekurangan dan kekangan masa untuk menggunakan pc utk edit dan update..so sebagai entry pengakhiran di hujung tahun ni....aku compilekan je la ye.. insyaAllah.. tinggal lagi beberapa hari je untuk aku abiskan program diet aku ni..walaupun sepanjang 2 minggu ni aku banyak cheat..mula2 sebab asyik rasa nak demam., then demam btul2..pas demam period plak.. so mmg makan x jaga sangat pun...hahaha... ni baru nk start blk.. dapat turun sampai 80kg pun dah cukup dah..alhamdulillah.. pasni nnt insyaAllah bleh sambung fasa kedua diet 100 hari.. sampai la dpt berat ideal..

sepanjang 2 bulan lebih diet ni apa yg aku dapati.. ada gak la org yg tegur kata aku dah nmpk 'kecik' skit...walaupun aku tgk hari2 sama je..xturun bnyk lg.. then aku pny period pun alhamdulillah dah semakin pulih.. cycle xterlalu lama macam sblum ni.. kulit makin cerah..sbb bnyk minum air kot.. so rasanya walaupun penurunan aku tidaklah drastik dan terlalu memberangsangkan..tp aku bersyukur sbb skurang2nya aku mampu jugak kurangkan berat aku ni skit..dan bleh diet secara berhemah..hahaha... so diharap tahun 2015 ni aku mencapai target aku utk dapat berat ideal..bulan brape dapat tu..wallahua'lam.. semoga diberikan kesihatan yg lebih baik..dimurahkan rezeki dalam pelbagai bentuk rezki kurniaan Allah.. semoga segala usaha mendapat ganjaran dan keberkatan dariNya...insyaAllah!!

Day 057


Day 058 

Day 059

Day 060 

Day 061 

Day 062 

Day 063

Day 064 

Day 065

Day 066 

Day 066 

Day 067 

Day 068

Day 069 

Day 069 

Day 070 

Alhamdulillah and TQ for 2014!
2015 InsyaAllah =)

No comments:

Post a Comment