Tuesday, December 2

041 - Rahsia Berat Sebenar

Bismillahirrahmanirrahim...
Maih ada di JB..petang tu br balik ke Shah Alam semula..tp singgah JPO jap..so malam dlm pkl 8 baru bertolak trus ke Shah Alam..hari tu aku makan :

sarapan : nasi lemak ayam dan telor goreng
tengahari : nasi putih ayam goreng
malam : mee rebus

klau balik kampung ni kene la makan ape yg dihidangkan..bleh dikatakan hari ni cheat day jugak sbb mkn nasi 2 kali..hahaha..malam tu singgah RnR makan mee rebus...sedapnye..rasa nk oder lg satu..tp xpe la..sbb husband aku ada tapau pau kacang sebiji...so odw tu makan pau plak...hahaha...xpela..nnt pasni xde kenduri dah..bleh start fokus diet balik..insyaAllah.. 

berbalik kepada citer timbang..aku timbang guna timbang kt umah abg aku..timbang utk ahli sukan..aku pun timbang la..skali berat aku yg tertera 87.6kg.. haaaa?? hampeh btul..abg aku pun kata timbang kene letak atas simen trus baru btul bacaan nya..maknenya masa aku mula2 diet tu berat aku dah 90++kg.. Ya Allah betapa gemuknya aku ni rupanya..nasib baik masa aku timbang tu berat aku dlm angka 80++ dah..klau masih 90++ mesti aku moral down dah nk diet..uwaaaaa...tu la sblm ni mkn xingat dunia..dah gemuk br susah2 nk diet.. so pasni aku kene kira balik dan reset berat aku kt tepi blog tu..maknenya aku kene turunkan dalam 40kg utk dapat target aku..dan aku rasa aku kene teruskan lagi diet bila dah cukup 100 hari nnt..mungkin akan tambah 100 hari lagi atau 50 hari lg ke..ape2pun..perjalanan dah di tengah jalan..rugi klau give up kan..so gud luck to me!! 

1 comment:

  1. Tak apa, jangan risau. Proses turunkan berat badan adalah normal mengambil masa yang lama. Asalkan kau konsisten jaga makan dan buat senaman.

    ReplyDelete