Wednesday, March 14

51 days - gugugugubah!

sehari suntuk aku menggodek2 mencari idea utk menggubah bunga utk bakul hantaran...dari tghari sampai ke mlm...aku menyiapkan gubahan utk ketujuh2 dulang...balang kaca...mak aku dh belikan...bentuk dia xseperti yg aku jangkakan...still ok n cute....saiz pun ok..ada besarada kecik...tp bakul hantaran aku kecik je...so agak susah gak aku nk menenggekkan balang kaca tu...so pegi kedai hardware beli dawai utk ikat balang yg tertenggek kt bakul tu...pastu ada satu dulang kaca mak aku...barang lama..tp xpenah pakai..so mak aku kata jadikan as a tmpt letak buah...barang2 hantaran aku buat masa ni yg dh kompem..baru ada utk 5 dulang...lg 2 dulang xtau lg nk bg ape..utk brg hantaran...beli bnd2 biasa je n bnyk bg makanan...

aku siapkan trus ketujuh2 bakul hantaran tu...malas nk tangguh2 lg...aku pun jarang balik kampung..bunga2 dh beli masa balik hari tu..so kali ni balik utk menggubah...abah aku pun pelik nape aku buat cepat padahal nk kawen lmbt lg..hahaha..xpela abah...buat sdiri so kene bajet masa btul2...ape2 pun...aku agak happy gak bila abah aku suka aku buat sendiri bnd2 ni semua...macam2 bnd DIY lg yg aku buat...so abah aku sokong 100% sbb aku xbnyk kuar blanja utk beli brg2 or upah org....hehehe...'like father like daughter'...u know it Abah!..

No comments:

Post a Comment