Wednesday, October 22

001 - Hari Pertama


Bismillahirrahmanirrahim.. 
Hari pertama diet..hehe.. so tiap2 hari pasni..aku akan bgtau apa yg aku mkn utk Sarapan, Mkn Tghari dan Mkn Malam... kira waktu2 yg aku ambik mknn berat skit la..kalu rasa nak mengunyah2 tu..aku akan banyakkan minum air masak..huhu.. Ok.. memandangkan pagi semalam aku blum lagi beli stok makanan yang baru.. so aku just habiskan makanan ape je yg ada dalam peti.. so menunya;

 sarapan : telur rebus 3 biji dan timun 6 keping
tengahari : KFC snack plate (roti, kulit ayam dan kentang putar xmakan)
malam : kuih raya yg x habis skit dan sebotol air lipton green tea

Ok.. seperti yang aku perkatakan..aku diet secara slow and steady..xdrastik trus tinggalkan makanan..dan aku tak ikut 100% diet atkins.. maybe dalam 80% je kot.. so semalam lepas makan KFC aku pun g beli stok makanan terus.. memang aku bnyk beli sayur..teruatamanya sayur hijau.. kebetulan ada offer sayur2 import tu..so memang aku borong habis la..rezki Allah bagi n support aku untuk kurus dan sihat..insyaAllah.. laki aku siap kata..giler ape beli sayur banyak2 macam ni..hahaha..murah beb! rugi xborong..


haaaaa...kauuu banyak giler kot.. salad dalam plastik tu Rm1.50, salad dalam kotak Rm2.50, tomato cherry tu Rm2.00 , bendi tu buy 1 free 1, brocolli yg xpenah aku beli sebelum ni ..2 pokok tu Rm1.15 je... sawi 50sen, daun sup 50sen.. memang murah giler .. yg lain2 kacang buncis, timun, carrot (utk kucing), cili, petola dan kangkung..harga standard..hari ni dah start makan sayur banyak,,,yeay!!

oh lupa!...untuk semalam aku baru minum 1.2liter je air masak.. kene tingkatkan lagi setiap hari.. sebab klau ikut sukatan..seelok2nya minum 1 liter setiap 25kg.. so dgn berat aku ni maybe dalam 3 liter lebih.. huhuhu..walaupun baru 1.2liter.. memang ke toilet je la kejenya.. So.. tu je la serba sedikit tentang diet hari pertama..eksesais x start lg..just perbanyakkan pergerakan dalam umah..kemas2 umah dan sebagainya.. =)

No comments:

Post a Comment