Saturday, October 25

004 - Diet Ntahapehape

Bismillahirrahmanirrahim...
Aku rasa semalam diet yang ntahape2ntah.. semalam aku bgn awal..g sarapan kt kedai..so aku oder telur stgh masak je.. pastu g sana g sini...kluar umah balik umah..g ikut laki aku g claim..aku tggu kt mall jalan sorg2..pastu pukul 11 mcm tu dh lapo giler dah.. tp aku tahan je la..sampai dh xbleh tahan..aku makan twisties sebungkus..huhuhu... tu pun siap2 belek2 lagi jumlah kalori la apa la kt paket twisties tu..konon2 xmengganggu diet la..hahaha..tp klau dh namanya junk food..memang xelok la kan.. so semalam apa yg aku makan adalah :

sarapan : telor setengah masah 2 biji dan ais kosong
tengahari : petola masak air + telor + su'un dan ikan goreng 2 ekor
malam : kfc snack plate (roti je xmkn)

so semalam lepas makan twisties tu kenyang la sementara..hahaha,, ptg skit dah lapar..mula2 bajet twisties tu akan jadi makanan tengahari la kan..tp apakan daya..lapar giler..so aku masak la lauk petola tu setengah batang..tp mengecewakan..ada 2 ketul tu rasa dia mcm dh xelok skit..xperasan plak masa potong2 tu..so xmakan..dptla mkn 3 ketul je yg elok..tu pun xmasak btul..hahaha..sbb dh lapa sgt aku masak laju2..huhuhuhu

malam lepas solat kat masjid sempena awal muharram..kitorg trus g makan..xdgr ceramah pun..sbb lapar..so decide awal2 dah ..habis solat maghrib..trus g makan..laki aku ajak makan mamak..tp aku xtau nk makan apa yg kononnya bleh jaga diet la..aku dh terpikir roti naan cheese je..huhuhuh..so kira playsafe kitorang g makan kfc lagi semalam.. tu pun xrasa kenyang gak...huhuhuuh...

so di sini aku buat kesimpulan.. bila aku dh start rasa lapar dari pg..memang makan lepas tu rasa xpuas..maybe sebab aku sarapan pkl 8 pg..selalunya aku sarapan pkl 11.. so nk tggu ke waktu tghari tu jauh sangat..lgpun sarapan mkn telor je 2 biji..huhuhu...mmg xkenyang langsung la...dan akhir kata..semalam minum air masak pun skit je..dalam 1.2 liter je...ape pnya plan diet la semalam...

sebabkan rasa hampa dan kecewa dengan diet semalam..malam td aku start guna lotion mustajab halia tu..dah lama dah beli..tp xguna secara konsisten..so semalam before tdo..sapu kat perut peha punggung dan lengan...moga2 kempis la ye...hahahah.. 

No comments:

Post a Comment