Wednesday, October 29

008 - Makan Rojak Beb!

Bismillahirrahmannirrahim...
Ok.. semalam aku bangun2 tido je..nk kene kluar g bank ada hal..so akibat tak sempat nk memasak2 sgt..aku jamah2 je la utk sarapan..sbb tghari dh decide mkn kat luar...so semalam aku makan :

sarapan : telor goreng sebiji
tengahari : rojak separuh ngan sirap limau
malam : telor bungkus hotdog ada brokoli dan tomato

semalam rasa mcm xlapar sangat..padahal sarapan makan telor sebiji je..makan rojak tu pun skit je..sebab kongsi2 ngan my husband.. dari tghari bawak ke malam tu xrasa lapar plak..padahal makan tghari pkl 2 ptg mkn mlm pkl 9 mlm..

so td pg aku bangun2 tdo..aku tertengok la satu pil kurus ni..waaaahh.. terus bersemangat..walaupun rasa nak je wasap org tu tny harga..tp pikir2 balik..aku nk diet slow and steady je..bukan drastik..so aku buat plan baru..untuk pastikan aku minum air 3 liter sehari..aku akan buat mcm ni.. aku akan minum 5 kali air..ikut waktu solat.. tp waktu isyak aku gantikan dgn sebelum tido..sbb maghrib ngan isyak kan dekat sgt waktu nya..muntah air plak kang.. so pg2 ni lg aku dah minum 600 ml.. tunggu waktu zohor dan seterusnya...insyaAllah tercapai la target 3liter sehari...

4 comments:

  1. pil kurus ape awak amik? ala..kate slow and steady. xyah amik product dear. try slow2. sya suke follow instagram org2 diet. semangat la sket konon2. hehe

    Sya da follow cni. nnti follow Sya jugak ek~
    sya-orked.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. hehehe...awak..saya xamik pil kurus pun..xberani la saya even ada KKM ape ke.. saya semangat tgk org pny testimoni tu..xsabar nk nmpk perbezaan fizikal.. tp saya baru je start diet ni.. hehhe...

    saya dah follow awak dh.. =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. thank you..

      Sya dlu consume teh org kg. prolonged for several months. bile stop constipation teros. mencik! so da insaf da. hoho

      Delete
    2. saya pun penah consume teh org kampung..tapi sekotak je ..xhabis pun..sbb masa tu tgh keje..macam susah je nak tercirit2 nnt..hahaha...tp skrg xberani nak amik ape2 dah..nnt ganggu period saya..huhuhu

      Delete