Sunday, October 26

005 - Turun 1.3kg

Bismillahirrahmanirrahim...
Yeay! Alhamdulillah.. aku bercadang utk timbang setiap 5 hari sekali ...so semalam adalah hari kelima..dan ada penurunan sebanyak 1.3kg.. Alhamdulillah.. ada penurunan..membuatkan aku lebih berkobar2 untuk diet..walaupun skit tapi utk 5 hari ok la kan.. so berat terkini 83.7kg..jauh lg perjalanan..bnyk lg nk kene turunkan.. so semalam apa yg aku makan adalah :

sarapan : daging burger ayam, telor hancur dan salad serta tomato ceri
tengahari : telur goreng, salad dan sambal tumis udang sekor
malam : keropok udang semangkuk

so pasni nk start eksesais plak.. slow and steady,,ada penurunan skit2 pun ok dah..alhamdulillah.. aku target utk turun sampai 56kg..berat aku masa SPM dulu..hahahah.. tp untuk fasa pertama dapat berat masa kahwin 70kg pun ok dah..fasa kedua turun skit2 lg..insyaAllah boleh tercapai..

untuk supplemen aku makan EPO..untuk btulkan period aku sebenarnya..tp samalam aku stop makan..sbb if nk plan utk pregnant..kene stop mkn time subur..so aku agak2 je la..semalam start waktu subur..then aku mkn supplemen baru harum malam..untuk btulkan period gak..dan harum malam bleh makan hari2..so semalam last makan EPO dan start consume harum malam plak..


No comments:

Post a Comment