Friday, October 24

003 - Kenyang

Bismillahirahmanirrahim...
Alhamdulillah..semalam dari pagi sampai ke malam kenyang je..ahahaha..tp diet hari ni kelaut..sbb aku mkn kt luar...huhuhuhu..so menu semalam adalah :

sarapan : hotdog 2 btg + telur 1 biji dan salad
tengahari : sawi masak air + su'un + telur dan ikan goreng 2 ekor
malam : telur goreng 2 biji dan keropok udang semangkuk

semalam agak kenyang jugak la..sbb ptg semalam aku lepak teman laki aku minum abc.. so aku just minum air lipton green tea tu je...dan makan otak2 3 keping.. so semalam bleh dikatakan aku makan 4 kali.. so pasni klau aku lepak makan kt luar aku akan minum ais kosong atau air lipton green tea..aku memang suka pun air lipton tu..sebelum diet pun aku slalu minum..then..bila diet ni aku perasan bila aku minum air tu..aku 'membuang' dengan jayanya..mungkin la kot sebab air tu..ataupun sebab pemakanan..ntahla.. blum cukup kajian lagi..baru diet masuk hari keempat..

esok hari kelima..aku bercadang untuk timbang berat setiap 5 hari sekali..harap2nya ada penurunan..insyaAllah.. semalam aku kira2..last date aku diet ni 28 Jan 2015..huhu..lama lg..mestilah lama..baru hari ke 4..hahaha..ok..jgn putus asa..teruskan usaha walaupun diet kelaut..

oh ya!..semalam minum air masak masih di takuk yg sama dalam 1.7liter sahaja..

Selamat Menyambut Maal Hijrah! Jom siap2 ke masjid! 

No comments:

Post a Comment