Friday, February 24

70 days - checklist hari ke 30

untuk hari ni aku just siapkan design card hand made...lepas crit hari tu dgn mak...mak cakap CANTIK!!...ok itu dh memadai utk menaikan semangat buat kad..haha....n mak just suruh ubah jenis font...mak xsuka font ropol2...susah nk baca...so aku ubah pakai font yg biasa2 je....siapkan map...setel...g beli paper..trus g anta print td...ingat nk fototstat je...tp fotostat xkemas plak..so print je semua utk 200 kpg....so kerja2 melipat dan menampal bermula....kos utk 200 kad bawah RM 55....

cerita tntg checklist...apa yg aku dh buat...test HIV and beli kain buat kain nikah..pastu kompemkan fotografer...tu je...xbnyk progress spnjg 10 hari ni..sbb keje kt ofis tgh bnyk..lain2 cerita...ada kawan lama mak aku...sponsor mug...250 pcs klau xsilap...aku pun xtau mug tu rupa mcm mana..akak tu just call n bgtau dia dh belikan mug utk buat doorgift..hohohoh...tq kak normah!....insyaAllah...utk wedding aku ni ramai kawan2 baik mak abah sponsor..hehehe...kenduri last la katakan...ada nk bg kerepek la..sponsor kuih2.. Alhamdulillah... rezki jgn ditolak...

persiapan kt kampung..mak n abah dh buat mcm2...dgr kata dh blikan tuala lap peluh utk penanggah..hahaha..ok gak..kira satu progress la tu..dh booking homestay + free breakfast utk family laki..panggil kompang surau...pinjam khemah n kusi meja surau..booking mak andam...inilah senangnya rumah kt kampung...semua kejiranan n kenalan tolong menolong n bekerjasama....ayat pendidikan moral tahun 4..hahaha

progress aku plak...aku skg tgh sibuk mencuci2 botol...botol kaca yg jernih...nk buang label tu yg leceh..botol2 tu as deco2 atas meja makan..botol dh ckup bnyk...semua kakak ipar2 aku pun tolong simpan botol kaca...n ada gak botol yg bentuk cantik2 makcik aku bg...hehehe... Alhamdulillah...pastu aku nk isi borang kebenaran kahwin...mmg kene tulis jawi...so kene praktis menulis jawi dulu sblm isi form tu...huhuhu..

okla tu je..lain2 xingat nk citer ape...so..aku nk menyambung lipat kad...bye!

2 comments:

  1. aku da hilang kata baca persiapan kau nih..espeseli bab botol..aku rasa kau kembar jauh aku...hhahahahahahaha...kerana aku juga menggunakan botol sebagai props..haish..macamane ni qist???mungkin nanti,anak kita akan mendapat kembar..hahahaha.amin!!

    ReplyDelete
  2. hahahaha...sama jugak?...ntah la...aku mmg plan nk anak kembar..hahaha..tibe2 citer pasal anak..kawen pun blum lg...erm..xpela wei...taste wedding kita sama kot...botol tu aku collect utk tunang sbnrnya..tp xcukup bnyk time tu..so time wedding ni botol dh bnyk ..br la bleh nk deco2 pakai botol2 tu..

    ReplyDelete