Thursday, February 23

71 days - menyusun S.T.R.A.T.E.G.I

ada macam2 strategi yg kene disusun rapi...menjelang hampir 70 hari saja lg...so kene susun btul2 cara perbelanjaan...buat masa ni xbleh nk mkn sedap2 sgt...kene saving..n diet...so minggu ni aku dh start bersenam...tp baru sehari je aku jog...hahaha..kekerapan akan diteruskan mengikut kesesuaian masa...so aku target utk turun 10 kg dlm masa 70 hari....psst...ni bkn target aku..tp target dr kawan aku...haahaha...so xtau la tercapai or x...aku just harap dpt mengecilkan pinggul n peha yg saiznya extravaganza ni...ok...strategi lain...mcm2 persiapan kt kampung dh setel...terutamanya upah makanan dll...khemah je blum setel...persiapan DIY aku mcm2 lg xsetel..mak plak order lg 100 doorgift kanak2..n kad kawen handmade nk 200 kpg....so kerja2 melipat aku bnyk lg...skrg strategi aku buat mana sempat je...pasal kad kawen plak..harga dh tetap 60sen...xdpt 40sen...klau nk 40 sen kene kawen 5 tahun lps...hahaha...so kompem je la..cuma nk setelkan ubah design kad lg...angkara idea2 baru last minute dr epul..

ditambah lg dgn keje2 ofis yg tetiba menjadi bnyk...sbb kerja2 construction satu umah client ni dh nk start..so aku kene call sana call sini..buat appointment la..detail drwing n mcm2 lg la..client tu pun membajet umah dia siap sblm bln 5..hahhh!!..bln 5 aku nk kawen la!!!..so preparation rumah client n preparation wedding aku harus bergerak seiring....strategi berikutnya..ada mcm2 benda yg nk kene bayar...tp ada sesetgh client aku plak sangkut payment...so strategi untuk membayar2 bil, sewa rumah, sewa ofis, fotografer, byr khemah dan utk membeli apa2 yg patut harus diberi perincian yg rapi agar tidak tersilap langkah...klau dibaca balik semula dr atas sampai bawah...sebenarnya strategi aku tidak disusun n berterabur...cuma tersusun pada title saje...hahahahaha...ok..aku tgh pening kepala ni~~~~ayoyoyoyoyoyo~

2 comments:

  1. haha..lawok...bgus strategi kau...agak dahsyat jgk tu nk pk 2 bnda...mgkin bole kurus dgn lebih cpt...xper,ko relax jer...aku pon serabut bila pk hal opis...bek pk hal kawen ko yg xlama da tu...2 bln lg..hoho...

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku nk try buat senaman brazil tu...baru bleh kurus...teringin ni nk kurus time kawen..hahaha...letih giler skrg ni..klau rehat skit je kompen terlelap..jadual aku pack skrg..dh xbleh main2..

      Delete