Tuesday, February 14

80 days- sudah 20 hari berlalu

tinggal lagi 80 hari...kejap je masa berlalu...dan sepanjang 20 hari ni jugak aku komited utk menulis blog stiap hari...hahahaha...kan bagus klau aku bleh komited utk bersenam..kurus skit...berat mmg xnaik2 sgt...dan berat mmg xturun2 langsung...mmg kene bersenam jugak jawapannya...berat aku skrg bleh dikira sebagai obesiti klau menurut BMI...hahahaha...so malas nk citer pasal berat..aku nk citer pasal checklist...

buat masa ni yg dh disetelkan dkt kampung adalah:
1) upah tukang masak n ape2 yg berkaitan dgn makanan - DONE!
2) booking homestay utk belah pihak lelaki - DONE!
3) bgtau geng2 Yasiin mak utk dtg masa khatam - DONE!
4) bgtau geng2 surau abah utk dtg masa nikah - DONE!
5) booking khemah,kusi,meja - DONE!

semua telah diuruskan oleh mak n abah

utk sebelah pihak lelaki :
1) baju bertandang telah dibooking...xtau rupa mcm mana sbb td kak long dh tny ukuran badan utk di ubahsuai oleh mak andam...nak buat surprise2 agaknya! hahaha..

manakala yg diuruskan sendiri :
1) tny upah jahit baju,sulam dan mtr kain - DONE!
(tggl beli kain je..3minggu siap)
2) pilih material utk buat baju n design baju - DONE!
3) survey kasut tumit tinggi gilerrrr - DONE!
(mayb beli kt Zara je..kedai yg aku suka pegi n klau sale mmg murah...so td dh g tgk n dh ada yg berkenan..tp tggi gilerrr...vogue skit n bleh men'cover' kegemukan...hahahaha)
3) tny print kad,jenis kertas dan harga - DONE!
(tp blum tau exact harga dia..bajet tetap rm0.40...tp design ada ubah skit)
4) appointment dgn klinik - DONE! (22 februari ni, 2.30 ptg)

skit je?? hahaha...skit dan belum mengeluarkan apa2 modal...hahaha...

so Jumaat ni aku akan balik Johor...utk pegi tgk Pesta Layang2..yg xde kene mengena dgn hal2 perkahwinan...so klau aku xupdate blog maknenye aku kt kampung..n maybe aku just akan update tajuk2 je sepanjang 3 hari tersebut...

2 comments:

  1. giler..kasut tumit tinggi?mmg terbaek la tina.vogue.aku teringin nak pakai..nak carik heels sendiri,tapi mengenangkan encik tunang bersaiz sama tinggi,maka aku pakai je yg butik bagi..tinggi standard.haha..aritu test dress,pakai tumit tinggi skit jer..dia da cakap,ala nanti sy rendah..hahahaha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. mujur aku rendah...hahahaha...dh pakai tinggi mcm tu still rendah skit dr epul...hahaha...tp tggi giler yg aku tgk tu..xtau la aku mampu ke x berjalan jauh dgn kasut tu..klau x..beli tinggi2 yg standard jugak la..=p

      Delete