Sunday, April 22

12 days - INDONESIA pulak!

ok..hari ni aku xtipu...dua hari ni misi aku menyelamatkan warga2 asing...haha...semalam aku xtido sampai la 0730 pg td..menyiapkan keje2 yg terbengkalai..bgn pkl 1130 pg...siap2 nk g kedai lampu nk beli chandelier utk klien...tiba2 tunang aku call suh siap cepat2 lg...ada kecemasan....aku xtau ape yg cemasnya...aku naik kete trus sambung tido...ngantuk giler....sedar2 je dh kt hospital Putrajaya...rupe2nya...tukang yang buat keje2 kt umah klien aku tu...terpotong kaki dia dgn grinder...pergh!!..luka dalam...darah bnyk giler kluar...grinder tu plak mata yg baru....pastu ntah kenapa tibe2 pisau grinder tu tersasar n terbang trus kene kt betis tukang tu...n nyaris2 kene leher...nasib baik dia ada ikat baju kt leher utk tutup habuk...ape2pun ini semua Allah yg tentukan...tukang tu call tunang aku suh dtg cpt sbb dah xtahan sakit...asisstant tukang tu plak bisu...tahan kete yg lalu semua xbenti...mujur abg epul, lie...g sarapan kt area2 situ..dia buat keje wiring utk rumah klien tu...so dia tolong hantar g klinik salak tinggi..n klinik suh anta kt hospital Putrajaya...so hari ni aku dating kt hospital dr jam 1230 sampaila pukul 0400ptg...tggu doktor jahit kaki tukang tu...huhuhu...so hari ni dan semalam adalah misi membantu warga asing yg di dlm kesusahan...semoga AHMAT cepat sembuh dan bleh kembali berkhidmat!

2 comments:

  1. AHMAT....cian banget sama lo...nggak bisa lasak2 lagi ya...

    ReplyDelete
  2. "makasih mbak....prihatin sama gue...datang lawat sih...bawain buah2an skali...rumah gue dkt bangi saja deh~"..kata Ahmat kpd Tia..

    ReplyDelete