Monday, April 2

32 days - 30 x 12 = 360

Letakkan tangan anda di dahi....sambil di dlm hati berkata...."ya Allah! Apa aku buat ni?....Tu la perasaan aku hari ni...perasaan yg turut sama dirasai oleh tunang aku....ooooooo!...pedih tidak terkata...tp apakan daya..terlajak perahu boleh diundur...tp bkn perahu yg terlajak..kene teruskan jugak... 

Alkisahnya...hari ni aku n tunang aku g berbekam....menjaga kesihatan sempena nk kawen ni...klau org lain sibuk g spa..kitorg g bekam...cara tradisional..hehehehe...ni mmg first time kitorg berbekam sepanjang hidup ni...ok...! Dipendekkan cerita....kitorg g berbekam dgn mak kawan aku...Makcik Eda...dr terengganu..mak aku yg suh try bekam ni memandangkan aku slalu sakit secara kecil2an...so..sblm bekam td..makcik buat refleksologi dulu...utk kenal pasti punca sakit n kawasan2nya...refleksologi xsakit..biasa2...cume kene tahan geli je la...lepas refleksologi baru bekam supaya pengaliran darah lebih lancar dan darah kotor senang keluar...  

Maka bile start operasi membekam...maka bermulalah kesakitan bile kene cucuk...mula2 kene sedut dulu...pam...lps pam...baru cucuk....satu tempat skali cucuk 10 kali...lps cucuk...sedut pam darah tu..satu area...selama 5 minit..ok...untuk aku td...kt bahagian depan..perut...ada 6 cawan...n blkg badan 6 cawan gak...tunang aku plak..dpn 3 cawan...blkg 9 cawan...lain org lain la tempat sakit dia...dipendekkan citer lg...satu tempat tu...ulang buat cucuk n pam darah tu 3 kali....so total...10 kali cucuk X 12 cawan....= 120 kali cucuk...n X ulang 3 kali....= 360 kali.....so lu pikir sendiri betapa sakitnye..erm..mmg xbleh pikir...tp bleh tahan je...hahahhaha....

Kesimpulannya...hope perubatan bekam ni berhasil n dapat membantu mengurangkan masalah sakit kecil2an yg aku alami ni...apa2pun..semua di atas kehendak Allah..yg ni cuma usaha saja...sape2 yg blum try bekam tu bleh la try...sakit mmg sakit...tp kene tahan sbb ada lg yg menyakitkan....yg penting jiwa kene kental!....hahaha... Dh lepas buat bleh la ckp kental!....time buat rasa mcm "knape la aku g try berbekam ni.....hahahaha".....skian..:)

No comments:

Post a Comment