Friday, April 13

21 days - dunia baru

hohohoho...hari ni hari kedua di rumah keluarga tunang aku...keadaan agak terasing...n sibuk sikit...aku xtau nk buat ape...tunang aku plak keje dia tido je....so aku xde kawan..maka aku pun membiasakan diri...memulakan topik bersama kak long...kak long ni agak garang skit...muka ketat...maka aku jadik segan n gerun skit la nk borak2 dgn die...mujur suami kak long ni peramah...so ok skit...pg2 bgn trus iron baju aku n tunang aku...mlm plak ada majlis nikah kt umah pompuan...kat jerantut...nasib baik aku ada bawak dua baju kurung..aku ingat nikah skali harung dgn resepsi bsok..rupanya malam td....masa nikah td aku antara yg depan skali duk dekat blkg saksi....hahahah....nk ambik berkat...eh! bukan..nk ambik gambar...hehehe...masa majlis nikah tu ..tok kadi kata..sebut harga maskahwin yg telah ditetapkan...walaupun nk bg lebih..tp tetap kene sebut harga yg ditetapkan...kt Pahang mas kahwin sama dgn kt Johor,,,RM22.50...cuma td diorg bg RM25 tepat..hurm...tunang aku tny kt aku...kt Johor nnt mcm mana? aku pun xtau..sbb mak aku kata sebut jumlah maskahwin yg family tetapkan...aku rasa pun mcm tu gak...so mlm td ondeway balik...tunang aku praktis sebut harga maskahwen yg telah family aku tetapkan...hahaha... praktis make perfect!! 

p/s: keadaan terasa bertambah malu dan tersipu2 bila bakal bapak mertua aku perkenalkan kt sedara mara,jiran tetangga dan rakan2 yg aku ni bkal menantu seterusnya,,,,aaaaaahhhh~~~malu~~~~

2 comments:

  1. konfem ko plg penyopan ms di umah epul 2

    ReplyDelete
  2. Hahahaha...penyopan..rajin...menghormati org tua....bgn pun pg...hahaha....bleh dpt full marks la....hahahaha...

    ReplyDelete