Wednesday, April 18

16 days - our anniversary!

alhamdulillah....dari main2 bercinta...Allah panjangkan jodoh kitorg hingga ke ikatan perkahwinan...insyaAllah hingga ke akhir hayat dan jadi pasangan bukan stakat di dunia...malah dunia dan akhirat....amin!amin!amin...

meh! aku citer skit hal2 percintaan kitorg...hehehe...aku xpenah citer secara detail kt sesape pun..hari ni pun xdela aku nk citer detail sedetailnye....just sinopsis je...maka beginilah ceritanya...

sketch masa kapel kontrak...bnyk makna gambar ni...sampai skrg aku simpan n frame original sketch ni...original black n white je..ni dia kaler pakai photoshop...
kitorg kenal masa blaja kt UiTM...rakan sekelas...sem pertama xrapat langsung...sbb aku masih lg dlm sesi membiasakan diri dgn kwn2 lelaki..maklumla..dulu skolah xde budak laki..so aku just berkawan dgn beberapa org kwn laki je kat klas tu...tu pun semua kwn yg satu group keje2 berkumpulan...

sem 2 dan 3...aku kawan rapat dgn dia...kongsi2 citer...minat xsama,,,tp sekepala..so bleh layan la...tp ada part gak yg gado2...lantak la...ko sape pun...ada ke xde ke sama je..hohoho...part 3 xbertegur...so perasaan hilang seorg kawan tu ada la..kawan yg bangang giler..n suka sakitkan hati...tp tetap best kawan dgn dia...n aku rasa dia kawan baik aku yg berjantina lelaki...disamping dia...aku ada gak kwn baik berjantina sama dan berjantina sparuh2...hahaha...


sem 4...mula berbaik2...setelah satu sem tidak bertegur sape...xtau ape punca...so sem 4 melepas gian satu sem tidak bertegur...mula bebaik2 masa g trip ke zoo negara....hehehe...dia duk sebelah aku dlm bas..pastu borak2...borak merepek2...sbb itula persamaan kitorang..pilih satu topik n mula merepek...lama2...semakin rapat n semakin rapat....kwn2 sekelas pun tau kitorg kawan baik...slalu bg dia pinjam duit...RM 2..RM 5..tp dia xpenah ganti pun..hahah...tp mlm2 lepak kt studio dia selalu bawak makanan utk aku tanpa aku suruh pun...dia beli kt kafe kt Perindu...hehe...give n take...

satu2nye gmbr berdua masa kt zoo...gmbr kawan baik...BFF..haha...antara koleksi gmbr berdua yg ada...sampai skrg pun xbnyk gmbr berdua...huhuhu...aku ambik gmbr dia..dia ambik gmbr aku...
sampai ke satu saat...dia ajak aku kapel...aku segan la..kawan baik kot..aku dh citer dh semua taste n ciri2 laki yg aku suka kt dia...malu la kot...hahahaha.....lgpun aku ni budak dr kmpung..xHOTla mcm budak2 bandar...so segan la skit~~..xbaiasa nk bercinta2 ni..nk kawan2 blehla....tp last2...aku proceed utk KAPEL KONTRAK.....dlm tempoh sebulan setengah je...hahahaha...sbb aku nk tumpukan perhatian pada pelajaran....hahahaha...so ni la first BOYFRIEND aku....boyfriend pandangan berkali2...=p

masa dlm tempoh kontrak...wah~~~terasa lain skit hidup ni...mesej bertalu2...call jarang...bazir kredit...haha..panggil nama manja2...tp aku xlayan sgt...sbb xbiasa n aku rasa mcm....eeerrkk! perlu ker?...tp xpela...sbln stgh je....so sbln stgh tu dipenuhi dgn msg yg tny psl mkn la minum la tdo la ape la...n senyum sorg2..angau sorg2...masa kapel tu xramai kawan yg tau...kluar berdua pun xpenah..mesti ada kawan berjantina sama dgn aku teman...hehehe...segan wooo~~...maka setelah berakhir sbln stgh....rasa bosan giler...rasa kehilangan...xde org nk msg aku...huhuuhu....msg skit2....2 ke 3 hari skali bg lps rindu konon....start msg mcm kawan...pakai 'kau n aku..'...n lama2....trus sampai skrg....xde declare2...xde dating2....trus sampai skrg...aku ambik masa 2 tahun untuk biasakan diri berkapel n ready utk bgtau kt family yg aku dh ada BF..n xramai pun kawan yg tau kitorg dh kapel secara serius...sampaila final diploma baru la ramai tau...hehehe...
sketch utk our first anniversary...original copy juga telah diframekan...haha...kenangan ni~~....sketch atas ketas A4...depan tulis note utk exam..blkg sketch 'cinta-cinta'...
utk anniversary ni..kitorg sambut masa 1st year...time rasa jiwang2...n excited...gedik2...tu pun celebrate dgn satu sketch yg dia sketch masa tgh study sama2 masa nk exam...n pastu xpenah la sambut pun...even besday pun xpenah sambut...just ucapan2 semangat utk terus berjaya dlm kehidupan...hohohoho...so hari ni...aku beli satu cupcake...untuk aku sorg2...hahaha...konon2 mcm sambut anniversary yg last sblm sah bergelar suami isteri....hahahaha...

cupcake yg aku beli td..sedap n comel...rasa sayang nk makan pada mulanya...tp akhirnya tewas di dalam mulut....harga rm 2.90....juga sesuai dijadikan sebagai hantaran...hahaha

so tarikh hari ni...adalah tarikh setelah tamat kontrak sebulan setengah tu...dari saat hidup yg terasa kosong hingga la sekarang dh nk full 99%....alhamdulillah....syukur! im in love with my best friend...cecececeh~~ ....skian!....doakan kebahagian kitorg selama2nya hingga ke akhir hayat.......terima kasih!

5 comments:

  1. aku tau kot bila ko jatuh cinta dgn dia..p dating naik train....pastu dlm train /ms dating dgn epul pn ko nk msg budak roomate ko..hahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha....yeke?hahaha...aku msg budak tu mintak tunjuk ajar....hahahaha....tu tandanya aku xlupa kawan walaupun sdg hangat bercinta...hahahahaha...citer aku ni..org2 terdekat je yg tau....aaauuuuuuuu!!!

      Delete
  2. hahah..comel jgk kronologi ni..hahahah..xperla..apa yg aku tau tntg kisah jiwang deme aku simpan di dalam hati..wah gitu...percintaan merpati dua sejoli.tahniah..~

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tengkiu!....suka duka bercinta mmg ada....tp biarkan banyak yg suka dr yg duka...utk menjaga keharmonian perhubungan..cececeh...rasa bersykur sgt dijodohkan dgn epul...alhamdulillah....semoga ko juga begitu....amin!.....erm...xsia2 main2 kapel kontrak dulu....hahahaha....blushing..~~

      Delete
  3. ohoi..nak cite suka duka?banyak aih..xcukup muka surat...berpanas berhujan..bergelap bercerah..la org kata ni mmg daripada bawa la org kata.kental..hohoho...insyaAllah..tapi nak dekat2 kawen ni mmg slalu juger bertengkar pasal itu dan ini..biasalah otak ade dua..buat bersama..tapi gado2 manja..esok ok le..

    ReplyDelete