Tuesday, November 4

013 - Cheat Day

Bismillahirrahmanirrahim...
Hari ahad seperti yang pernah diperkatakan adalah hari cheat day.. sbb aku ada 2 kenduri kawen hari tu.. so dari pagi aku xambik sarapan..sbb makan trus kat umah org kawen..so kira sarapan kt umah org kawen la..

sarapan ; nasi minyak, ayam amsak merah dan papadam
tengahari : aiskrim goreng 2 ketul
malam : ayam goreng crispy ayamas serta salad dan tomato

ok.. hari ahad..kat umah org kawen ada aiskrim...mmg aku makan aiskrim la..tekak ni rasa nak yang manis je..memandangkan cheat day mmg aku balun la aiskrim tu... kenduri umah kedua aku just minum air dan makan kerepek bawang je..bnyk gak aku makan kerepek tu..then petang tu pas balik umah.. aku makan aiskrim goreng yg aku buat sendiri..sedap weh!!!.. mula2 ingat nk mkn seketul je..tp sebab sedap aku makan 2 ketul.. then malam tu makan ayam goreng crispy yg bertepung.. makan banyak giler..semua org yg aku jmp kat kenduri terkejut tgk aku gemuk mcm tong aiskrim..hahah...lantak la..baru start diet ok!..so hari ahad hari tu.. air masak aku minum 1.2 liter je..huuuhuuu..air manis je selebihnya..tgh malam tu plak aku makan tembikai semangkuk...pastu sampai mimpi ngeri sebab makan tembikai... hahahaha..banyak kan aku makan..!!

so meh aku share skit gmbr kenduri kawen..asyik gmbr makanan je kan...


kenduri kawen ni kira kenduri anak kawan mak and abah..kira dari aku kecik sampai besar ni dah pindah jauh dari diorg pun..hubungan ti still rapat..dah macam sedara.. so pengantin perempuan tu la anaknya.. bila tgk kat gmbr ni..aku dah gemok macam kakak ngan adik je bile compare dengan mak..haha..adoi... anak mithali..nak gemuk sama2 mcm mak..hahaha... tp lbh kurang sama tinggi ngan abah.. memang anak mithali..hahahah.. kla..gmbr pengantin xbnyk pun..gmbr kitorg je..so pasni..hujung bulan ni ada lg satu kenduri kawen..adoiiiii!!! makan banyak lg...huhuhu.. 

No comments:

Post a Comment