Wednesday, November 12

022 - Akhirnya Siap!


Bismillahirrahmanirrahim...
semalam bangun pagi aku scroll2 timeline FB aku..maka aku terjumpa satu info yang mengatakan klau makan telor 2 biji untuk sarapan akan dapat membantu mengurangkan berat 65% lebih cepat.. macam tu la info dia..aku pun xberapa nak ingat ayat sebenar dia..maka aku pun bersarapan la telur setengah masak 2 biji pagi semalam..hahahha..semangat nk turun 65% lebih cepat!

sarapan : telur setengah masak 2 biji
tengahari : kerepek pisang
malam : KFC set yang baru tu

so semalam aku menyiapkan keje dan akhirnya siap juga...tengahari aku xsempat nk masak ape2 sebab nk setelkan keje utk aku pos semalam juga...so just jamah dan makan kerepek pisang je buat alas perut.. tp minum air masak banyak masa tengahari tu.. tp tetap pada paras 2.4 liter je semalam.. so malam tu lepas maghrib aku kluar g makan KFC sebagai reward di atas keje penat..lagipun aku xde pilihan lain klau nk makan kt luar..mesti aku pilih KFC.. bercerita mengenai KFC..ayam baru yg ada emping jagung tu sedap wooooo!!! ikut tekak aku la..tak rugi aku try semalam,,, tp set dia xde coleslaw..so kene beli asing..


dan..malam semalam aku g beli teh hijau ni..kawan aku yg dah kurus tu kata elok minum teh hijau ni..so aku try la pagi tadi minum teh hijau ni tambah madu sesudu..dan efek dia..trus pening nak termuntah..tp ku tahan jua..mayb tekak aku terkejut agaknya pagi td..hahahaha... dan dah selamat aku mem'buang' 2 kali...pas mem'buang' tu baru hilang skit rasa pening tu... erm..angin kot~~.. so insyaAllah pasni aku akan try minum teh ni tiap2 pagi..selama 25 hari..sebab sekotak tu ada 25 uncang je..harga Rm4.99..

4 comments:

  1. Replies
    1. stop la dulu..tunggu aku sampai lebih kurang berat ko br syok diet sama2..hehe

      Delete
  2. Sya slalu green tea minom after lunch =)

    ReplyDelete
  3. saya minum waktu pagi tu sebelum breakfast..hari ni dah hari ketiga..hehe.

    ReplyDelete