Friday, November 21

030 - Turun 1.2kg

Bismillahirrahmanirrahim...
Alhamdulillah, akhirnya genap sebulan aku berdiet.. so turun lagi 1.2kg... maka berat terkini sudah mencecah angka 70++... berat terkini 79.4kg... walaupun sipi2 je masuk anga 70...kira ok la kan.... semangat!! truskan diet!! insyaAllah.. aku dah set target utk sampai ujung bulan 12 berat aku masuk angka 60 plak..insyaAllah.. 

So pagi tu husband aku kluar pagi2 g sarapan kat luar.. aku dah pesan xyah beli pape.. tapi dia bawak balik roti canai..sebagai hadiah diet sebulan..hahaha..aku mmg slalu dulu tiap2 pagi makan roti canai..2keping..kdg2 3 keping..huhuuhu..dah sebulan la aku xmakan roti canai maknanya kan...

Sarapan : roti canai 2 keping
Tengahari : sate daging 8 cucuk dan nasi impit skit
Malam : Ayam Crispy Mcd seketul dan fries + milo

Bleh dikatakan semalam dah macam cheat day dah...hahaha..tengahari husband aku nak makan sate..malam tu plak plannya xnak kuar nak makan biskut je..tp rumah aku blackout plak.. lama gak la..ada keje2 TNB kat area situ..so kitorg kluar la lepak McD... makan pun kongsi sebab xcucuk duit..hahahaha..sharing is caring kannnn~~~

owh..ada lagi satu berita gembira buat aku.. genap sebulan semalam aku pun period.. slalunya before ni period aku sebulan setengah atau 2 bulan skali.. mungkin juga sebab diet ni..period aku datang awal skit..lewat seminggu je dr sebulan..alhamdulillah..semoga period aku terus teratur.. senang la nak family planning kan... insyaAllah.. positifkan diri..rezki dah dekat tu...amiiiiinnnn.


No comments:

Post a Comment