Saturday, November 15

025 - Turun 1.9kg

Bismillahirrahmanirrahim...
Alhamdulillah...yeay!!  turun lagi 1.9kg.. so berat terkini adalah 80.6kg... ada lagi beberapa hari untuk genap sebulan aku berdiet..agak2 dapat tak aku turunkan lg beberapa kilo or gram utk capai target bulan pertama aku..iaitu masuk ke angka 70++ plak... insyaAllah... so semalam adalah hari ke 25.. apa yg aku mkn adalah :

sarapan : telur setengah masak 2 biji
tengahari : petola masak air + su'un + telor dan ikan goreng
malam : air teh bunga dan sate ikan sebungkus

semalam patutnya aku nk g tesco sebab stok makanan dah habis..tp husband aku malas plak nk g tesco..so dia ajak jalan KL..so malam tu singgah shell beli sate ikan tu je la..buat makan malam..sbb klau kluar mmg aku xtau nk mkn ape.. so malam ni baru nk g tesco beli stok...walaupun berat aku xde la turun bnyk pun lagi.. tp semangat plak rasanya..hehehe... husband aku pun support..siap kata..bagus la aku kali ni diet btul2..hahaha..sbb sebelum nk berpuluh kali nk diet..tp kelaut dan karam trus..hahaha... semoga usaha kali ni memberikan hasil..insyaAllah... tp ig xcapai target juga iaitu 56kg dlm 100 hari ni..mayb aku akan pertimbangkan utk tambah tempoh diet lg..aku harap dapat BMI yg normal..dan maintain je...huhuhu

2 comments:

  1. whoaaa..tahniah! Sya lak klw weekend jek msti over-indulgence. adoii. esok xleh nk clean eating sbb da beli stock junk food nk mkn smbl tgk tv. isnin la start. ngeeeee

    ReplyDelete
  2. terima kasih...jauh lagi perjalanan saya ni...huhuhuhu... sy pun susah nk btul2 clean eating.. tu yg slow and steady je..turun sikit2 pun ok dah..yg penting ada turun..

    ReplyDelete