Monday, November 10

020 - Turun 700g

Bismillahirrahmanirrahim...
hahahahaha..macam kelakar pulak turun 700g..hahaha..beberapa hari ni memang makan ntahape2 je..tp xkisahlah asalkan ada penurunan kan.. maybe lepas siap keje2 aku ni..bleh la diet btul2... 2 ke 3 hari ni aku minum air masak statik 2.4liter je..xcukup lg 3 liter..agak2 sempat tak aku capai target angka 7+.+ dalam masa sebulan ni...tinggal lagi 10 hari je genap sebulan.. huhuhu... ok la..semalam aku makan :

sarapan : ayamas crispy dan salad serta tomato ceri
tengahari ; nugget mcd dan air milo
malam : aiskrim goreng seketul

semalam semua makan berat je aku rasa...minum air milo yg large plak tu..huhuhuh..dah lama xmakan mcd sejak2 boikot tu...ni pun sebab husband aku teringin nak makan ayam kt mcd..so aku layan je la..lgpun aku mmg suka fast food..huhuhuhu..not good for our healthy...tapi yg not good tu la yg sedap kan~~~


ok ni nak citer skit..aku pakai losyen mustajab ni gak.. yg merah tu mmg panas..aku dh beli lama dah yg tu..so tinggal skit je.. yg biru tu aku dapat free..diorg ada buat offer..yg biru tu bg sejuk je..xpanas pun..so aku sapu selalunya pas mandi.. malam sebelum tido tu kadang2 je..sbb kadang2 aku dah terlelap awal so just pegang je losyen tu sampai pagi..hahaha.. so utk yg merah tu aku sapu kt peha, punggung ngan lengan...tempat paling hardcore kt badan aku ni..area2 tu la..utk perut aku guna yg biru..risau juga nk sapu kat perut..walaupun aku ni xnk pikir sangat pasal pregnant ke ape..tp mesti terpikir jugak..tu pun aku sapu bahagian perut atas dari pusat je..dan aku sapu untuk bawah dagu..klau baca label blkg dia..yg biru tu mmg dia suggest sapu bawah dagu..sedap je..sejuk.. efek guna losyen ni..bagi aku senang nk mem'buang' sbb aku ni jenis susah nk mem'buang'..so bila sapu tu akan ter'buang' la jugak sekali sehari..hehehehe.. 

hari ni aku kene siapkan keje aku..insyaAllah..pasni bleh diet dgn menu yg lebih sesuai utk diet..insyaAllah...dan bleh la aku eksesais ke kemas umah ke kan..skrg mmg buat keje tempahan aku tu je..lain2 memang xbuat..hahaha..

No comments:

Post a Comment